بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

قیمت‌گذاری و سهم‌بری ناعادلانه زنجیره شیر / افزایش نرخ فقط لبنی‌‌ها بودند!

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: هرگونه افزایش قیمت در محصولات غذایی باید با مستندات و ادله خاص خود اتفاق بیفتد.
کد خبر : ۱۸۴۸۸۵
افزایش قیمت محصولات غذایی در هاله‌ای از ابهام////مصاحبه همراه با تنظیم

کاوه زرگران، ‌‎دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال افزایش قیمت محصولات غذایی به بورس نیوز، گفت: تازمانیکه دولت برمبنای فعلی مدار تخصیص مواد اولیه با ارز دولتی حرکت کند افزایش فزاینده‌ای در این زمینه نخواهیم داشت.

وی افزود: قیمت‌ها تنها به میزان اثرگذاری مؤلفه‌های تولیدی که شامل نوسان قیمت می‌شود ممکن است اتفاق بیافتد که آن‌هم با توجه به کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر دور از ذهن به نظر می‌رسد و صرفاً شامل لبنیات بوده که آن‌هم انجام شد.

زرگران در خصوص افزایش قیمت شیر خام گفت: دامداران افراد زحمتکشی هستند که در سالیان گذشته درفروش عادلانه کالای خود مشکل داشتند و هم‌اکنون که فضای کشور به سمتی سوق پیدا کرده که آن‌ها می‌توانند زیان انباشته خود را جبران کنند الزام به قیمت‌گذاری شیرخام به قیمتی غیرعادلانه باعث شده تا یک ناهنجاری در چرخه لبنیات کشور به وجود آید.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در ادامه اظهار کرد: دامداران نمی‌توانند محصولات خود را به قیمتی که دولت معین کرده بفروشند و از طرفی صنایع لبنی به قیمت مصوبی که آن‌ها اعلام کردند نمی‌توانند در اسنادشان تائید کنند و این بدین معناست که شیر در حال خریدوفروش باقیمت بالاتری است و کارخانجات لبنی نمی‌توانند آن را ثبت کنند و این امر باعث ایجاد ناهنجاری بین زنجیره شیرخام و لبنیات می‌شود.

زرگران در ادامه به قوانین مدونی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و افزود: دولت موظف است سهم‌بری عادلانه همه عوامل زنجیره را در دستور کار خود قرار دهد و امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

وی درخصوص نرخ شیرخام گفت: نرخ شیر خام واقعا قیمتی که دولت الزام می کند نیست و در کنار آن باید اجازه دهند که عرضه و تقاضا بر قیمت مبنای قیمت واقعی بازار صورت گیرد، یعنی دامدار شیر را با قیمت توافقی به کارخانه لبنیات بفروشد و این یعنی هر دوصنف موافق هستند که دامدار قیمت تعیین کند و کارخانه بخرد و براساس فاکتور خرید محصولات خود را قیمت‌گذاری و در بازار به فروش رساند.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در پایان درباره تاثیر افزایش نرخ شیر در صنایع وابسته به بورس تاکید کرد: میزان سوددهی در شرکت های بورسی تولیدکننده شیر در سال جاری قطعاً با رشد همراه خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد:

3 روز ‌تا پایان مهلت لبنیاتی‌ها برای ارزانی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مذاکره دولت و دامدارن برای تعیین نرخ شیر خام/ اختلاف ۱۰۰ تومانی نرخ شیر

در نشست معرفی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری ایران و آلمان عنوان شد:

نیازمندی ایران به انتقال تکنولوژی های روز دنیا/ موقعیت برابر سرمایه گذاری ایران و برزیل

ارسال نظر