بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال و سال آینده ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار یارانه دار با نرخ سود پایین در اختیار کشاورزان و کارآفرینان این بخش قرار می گیرد.
کد خبر : ۱۸۴۹۲۲
به گزارش بورس نیوز، محمود حجتی روز پنجشنبه افزود: همه این اعتبارات یارانه ای است یعنی دولت بخشی از سود بانک ها را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه این اعتبارات در موافقت نامه جهاد کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی، پیش بینی شد، اظهارداشت: این تسهیلات در شاخه های مختلف از نرخ سود چهار تا 15 درصد پرداخت می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه اعتبارات یارانه دار به سرمایه گذاری در زیر ساخت ها، تولید و خدمات پس از تولید و چرخه از مزرعه تا سفره کمک بسیاری می کند، گفت: از کشاورزان و کارفرینان دعوت می کنیم تا از این فرصت استفاده کنند.

حجتی همچنین سیستم های نوین آبیاری را از طرح های اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: این طرح ها مورد حمایت و تایید رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس است و منابع مالی مورد نیاز آن با توجه به تاکید رهبر انقلاب و رییس جمهوری از محل صندوق توسعه ملی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: تا 85 درصد اعتبار این طرح ها آورده و سهم دولت است و 15 درصد آن توسط کشاورزان تامین می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات و حمایت ها، یک و نیم میلیون دلار اعتبار در مجلس برای تسهیلات روستایی و عشایری تصویب شده است.

حجتی در باره بودجه سال آینده این وزارتخانه تصریح کرد: بودجه هنوز نهایی نشده است و با توجه به نقطه نظراتی که مطرح شده، دخل و تصرف مجدد در آن می شود.

 با حضور وزیر جهاد کشاورزی طرح آبیاری بارانی و کم فشار به مساحت 600 هکتار و اعتبار حدود 56 میلیارد و 500 میلیون ریال در گلپایگان افتتاح شد.

این طرح آبیاری کم فشار توسط شرکت سهامی زراعی گلپایگان اجرا شده و اعتبارات آن شامل 27 میلیارد و 891 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و 28 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل تسهیلات بلاعوض دولت است.

همچنین امروز با حضور وزیر جهادکشاورزی، عملیات اجرایی طرح آبیاری کم فشار روستای رباط سرخ به مساحت 105 هکتار و هزینه نزدیک به 10 میلیارد ریال آغاز شد.

وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های آبیاری به شهرستان گلپایگان سفر کرد.

شهرستان گلپایگان با حدود 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر