بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت:

افتتاح فضاهای علمی، سرمنشا آموزش‌های تخصصی در بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: افتتاح فضاهای علمی سرمنشا آموزش‌های تخصصی در بازار سرمایه است و سهام داران و ذینفعان را با آموزه‌های بورسی آشنا می‌کند و جامعه را با بورس و سرمایه‌گذاری پیوند می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۴۹۷۸

به گزارش بورس نیوز، یاسر فلاح، اظهار کرد: افتتاح فضاهای علمی سرمنشا آموزش‌های تخصصی در بازار سرمایه است و سهام داران و ذینفعان را با آموزه‌های بورسی آشنا می‌کند و جامعه را با بورس و سرمایه‌گذاری پیوند می‌دهد.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه سایه چتر بازار سرمایه هنوز در کشور پهن نیست و همچنان به فرهنگسازی با موضوع سرمایه‌گذاری در بورس نیاز داریم، گفت: بورس یک فضای علمی است و بسیاری از افراد جامعه با دانش مالی آشنا نیستند، بر همین اساس نیز در سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس تلاش می‌کنیم تا مسیر آشنایی جامعه با بازار سرمایه هموار شود و حجم سرمایه‌گذاری در این بازار قابل قبول باشد.

به گفته یاسر فلاح بازار سرمایه مجموعه ای تخصصی است اما راه ورود تازه واردین به بورس نیز مسدود نیست؛ ابزارهای مختلفی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در دسترس افرادی قرار دارد که به تازگی قصد ورود به بازار سرمایه را دارند و این ابزارهای کم ریسک برای سرمایه‌گذاران تازه وارد بسیار مناسب است. افراد حرفه‌ای هم می‌توانند ضمن استفاده از ابزار‌های پیشرفته تر یا خرید مستقیم سهام، به گردش چرخ اقتصاد کمک کنند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در مقابل این پرسش که اصل اول ورود به بازار سرمایه چیست؟ پاسخ داد: یک راننده در اتوبان به علایم راهنمایی و رانندگی توجه می‌کند! در بازار سرمایه نیز تابلوهای راهنما داریم که مردم برای ورود به بازار باید به این تابلوها توجه کنند. سرمایه‌گذاران باید از سرمایه زندگی خود مراقبت کنند و از طریق شرکت‌های مجاز و مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار به بازار سرمایه وارد شوند، سبدی از سهام تشکیل دهند، بخشی از پس انداز‌های خود را به چرخه بازار سرمایه وارد کنند و با دید بلند مدت به این بازار وارد شوند. قرار نیست یک شبه در این بازار پولدار شد!

یاسر فلاح افزود: اکنون حدود 10 میلیون کد سهامداری صادر شده و امیدواریم مردم از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، وارد بازار سرمایه شده و از آن منتفع شوند. شاخص‌ها وقتی زیبا و چشم‌نواز هستند که مردم سود کنند. مادامی که سرمایه‌گذار سود نکند، شاخص بورس اگر به اعداد بسیار بالا هم برسد، زیبایی ندارد و دانش و تخصص، شرط سودآوری در زمان صعود شاخص است.

مدیر عامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در پاسخ به این سوال که واکنش بازار سرمایه به فضای تحریم و تغییرات نرخ دلار و طلا چیست؟ گفت: نزدیک به 600 شرکت مختلف در بازار سرمایه حضور دارند و این شرکت‌ها از محل اتفاقاتی که در اقتصاد رخ می‌دهد، سود و زیان متفاوت کسب می‌کنند. من امیدوارم که بتوانیم با تدابیری که اندیشیده می‌شود از تحریم‌ها عبور کنیم و در مجموع معتقدم که آینده بازار سرمایه روشن است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «سواد مالی شخصی»

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

می‌توانیم عضو کمیته‌های هشت‌گانه آیسکو باشیم

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان گفت:

رسالت اصلی آیسکو، ارتقای استانداردهای بازار سرمایه

مدیرعامل ﺷﺮﻛﺖ ﺗﺎﻣﻴﻦ‌ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ اﻣﻴﻦ در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزایش برداشت از بانک‌مرکزی، بانک‌ها را بدهکار کرد/ ادامه حیات بانک‌ها از جیب بانک‌مرکزی

ارسال نظر