بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهر تهران خبر داد:

تولید ۴۰مگاوات برق از زباله تا سه سال آینده

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران، گفت: با سرمایه‌گذار خارجی قرارداد بسته‌ایم که ۴۰ مگاوات برق از زباله تا سه سال آینده تولید شود.
کد خبر : ۱۸۴۹۸۸
به گزارش بورس نیوز، علی نیازی مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در نخستین نشست خبری اجلاس فصلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پایتخت، گفت: در یک سال گذشته مجموعه شورای شهر و شهرداری تأکید زیاد بر مشارکت بخش خصوصی در اداره شهر داشته‌اند.

وی ادامه داد: بیش از دو سوم بودجه سالانه شهرداری تهران منابع نقد و یک سوم غیرنقد است و هزینه نگهداشت شهر نزدیک به دو سوم بودجه شهرداری است و برای توسعه شهر فقط منابع غیرنقد باقی می‌ماند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران، گفت: راهکار مدیریت جدید شهرداری در هزینه نگهداشت شهر مشارکت بخش خصوصی است تا بتواند هزینه‌ها را کاهش دهد. به عنوان مثال نگهداری فضای سبز هزینه زیادی دارد و اگر بخش خصوصی مشارکت کند بخش عمده‌ای از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

نیازی با اشاره به اینکه نمی‌توان توسعه شهر را حتی در بدترین وضعیت مالی متوقف کرد، گفت: باید تأسیسات شهری و زیرساخت‌ها به روز شود به عنوان مثال در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیاز به سرمایه‌گذار داریم.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های شهر متوقف شده‌اند، گفت: می‌توان با مشارکت بخش خصوصی بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کرد.

نیازی اضافه کرد: در سنوات گذشته پروژه‌های مشارکتی از جنس ساخت‌وساز بوده است در دوره جدید این میزان پروژه‌ها متفاوت است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران از برگزاری نخستین اجلاس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران خبر داد و گفت: این اجلاس 21 آذر در هتل استقلال برگزار می‌شود و تمرکز آن بر بحث حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های حوزه فرهنگی است.

به گفته نیازی، اجلاس به صورت مشترک توسط شهرداری، اتاق بازرگانی و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

وی همچنین در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌ها باز هم پروژه‌های شهری یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاران است.

نیازی ادامه داد: میانگین متوسط درآمد شهروندان تهرانی از بقیه شهرها بالاتر است و تهران شهر جذاب‌تری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در ادامه افزود: تا سقف 3 هزار میلیارد تومان امسال به سازمان سرمایه‌گذاری اجازه داده شده که مشارکت بخش خصوصی را جلب کنند. تاکنون 1800 میلیارد تومان قرارداد با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسته شده است.

وی همچنین در خصوص پروژه‌هایی که منعقد شده است، گفت: به عنوان مثال زباله‌ها سالیان سال است که در آرادکوه دفن می‌شوند بر اساس این دفن گاز متان متصاعد می‌شود و خطرات ایمنی و بحث‌های زیست محیطی ایجاد می‌کند با سرمایه‌گذار خارجی قرارداد بسته شده تا گاز متان را جمع‌‌آوری و برق تولید کنند و قرار است تا سه سال آینده 40 مگاوات برق تولید شود.

نیازی همچنین از طراحی پروژه ماشین‌های اشتراکی مشابه تاکسی‌های اینترنتی بدون راننده خبر داد و گفت: این ماشین‌های کوچک آلودگی کمتری دارند، با اپلیکیشن در آنها باز و فرد می‌تواند تا مقصد رانندگی کند و سپس هزینه‌ را پرداخت کند. در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته است.

وی همچنین در ادامه گفت: طرحی داریم که بهره‌برداری از خط 6 مترو به بخش خصوصی واگذار شود، شهرداری تهران این خط را توسعه داده و بهره‌برداری را واگذار می‌کند البته فعلاً در حد طرح است و سرمایه‌گذاری جذب نشده است.

به گفته نیازی شرکت بهره‌برداری مترو با توجه به تورم نیروی انسانی و شرایط فعلی که دارد یک شرکت زیان‌ده است می‌خواهیم یک خط را واگذار کنیم ببینیم چه شرایطی ایجاد می‌شود و بتوانیم این شرکت از حالت زیان‌ده خارج کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران همچنین از ساخت پلی بین پارک چیتگر و دریاچه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: پروژه‌هایی هم برای پردازش نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته‌ایم. همچنین قرار است جایگاه سوخت کوچک در تهران راه‌اندازی کنیم.

نیازی گفت: توسعه فاز دوم بیمارستان آتیه با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا و همچنین 40 پروژه در نخستین اجلاس ارائه می‌شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر