بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
بر اساس صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، این شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری موفق به کسب سود خالص 1 هزار و 630 میلیارد ریالی (معادل 858 ریال به ازای هر سهم) گردیده است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه 709 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر : ۱۸۴۹۹۴
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، درآمد سود سهام شرکت های زیرمجموعه این شرکت در این سال به مبلغ 1 هزار و 65 میلیارد ریال محقق گردیده است و این در حالی است که این بخش درآمدی شرکت در سال گذشته تنها 65 میلیارد ریال بوده است. سود سهام شرکت های زیرمجموعه عمدتا مربوط به سود سهام دریافتی از شرکت های سرمایه گذاری صنعت و معدن ایران و سرمایه گذاری اعتباری ایران بوده است.



همچنین، در بخش درآمد ناشی از فروش سهام شرکت با توجه به رشد قیمت ها در یک سال گذشته، شاهد ثبت و شناسایی مبلغ 898 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها در این شرکت بوده ایم که نسبت به سال گذشته بیش از 640  درصد افزایش را نشان می دهد.

بخش مهم پرتفوی شرکت مربوط به سرمایه گذاری در سهام سه شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن، سرمایه گذاری اعتباری ایران و سرمایه گذای پایا تدبیر پارسا (شرکت غیربورسی) است و نوسانات سودآوری این شرکت ها، نقش اصلی را کسب سود خالص شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، ایفا می نماید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر