بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
ارز دانشجویان که پیش از این با نرخ مشخص و از طریق سامانه سجاد تامین می‌شد، اکنون مقرر شده برای دانشجویان بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی از طریق سامانه نیما پرداخت شود اما سایر دانشجویان که با هزینه شخصی خود مشغول تحصیل هستند، همانند قبل ارزشان را از سامانه سجاد باید تهیه کنند.
کد خبر : ۱۸۵۰۷۴
به گزارش بورس نیوز، وزیر علوم اعلام کرده است که با بانک مرکزی در خصوص فرصت مطالعاتی و دانشجویان بورسیه به توافق رسیده‌اند و بر این اساس قرار است برای فرصت مطالعاتی و دانشجویان بورسیه از ارز نیمایی پرداخت شود، چراکه بخش عمده بودجه آن را دولت می‌دهد.

برای دانشجویانی که با هزینه شخصی تحصیل می‌کنند، صرفاً وزارت علوم بحث تایید مدارک تحصیلی را برعهده دارد و این افراد را به بانک‌های عامل برای دریافت ارز معرفی می‌کند و این افراد می‌توانند ارز موردنیاز خود را با نرخ مشخص‌شده دریافت کنند.

به این ترتیب، می‌توان گفت که ارز موردنیاز دانشجویان بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی از طریق سامانه نیما و ارز دانشجویانی که با هزینه شخصی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، با نرخی که از پیش مشخص شده تامین خواهد شد.

ثبت‌نام ارز دانشجویی برای دانشجویان واجد شرایط از ۲۹ آبان ماه سال جاری آغاز شد و متقاضیان می‌توانستند برای ثبت‌نام دریافت ارز به سامانه سجاد مراجعه کنند.

بر اساس بخش‌نامه‌ای که بانک مرکزی در آن زمان ابلاغ کرده بود، ارز دانشجویی تنها به مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد و برای مقطع کارشناسی، دانشجویانی که شروع به تحصیل آن‌ها قبل از ۳۱ اردیبهشت سال جاری بوده است، می‌توانستند درخواست کنند.

حال بر اساس توافق بانک مرکزی و وزارت علوم که امروز وزیر علوم از آن سخن گفته است، ارز دانشجویان بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی که بخش عمده‌ای از هزینه‌ آن‌ها برای تحصیل در خارج از کشور را دولت پرداخت می‌کند، از طریق سامانه نیما تامین خواهد شد و سایر دانشجویانی که با هزینه شخصی خود مشغول تحصیل هستند، می‌توانند با همان نرخ قبلی که در سامانه سجاد اعلام می‌شود ارز خود را تهیه کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد:

رشد پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون به فعالین اقتصادی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌‎گو با بورس‌نیوز مطرح کرد‎:‎

فشار عرضه‌ها عاملی برای ایجاد‎ ‎نوسان در بازار

طی روزهای کاهشی قیمت دلار رخ داد؛

سناریوهای کاهش نرخ دلار در بانک مرکزی

ارسال نظر