بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آثار مالی خرید ۲ نیروگاه در نیمه دوم سال / نگرانی بابت استمرار صادرات

امیدوارم روند مستمر و پایدار صادرات تداوم داشته باشد؛ چرا که در صورت کاهش صادرات ممکن است قیمت ها در بازار داخل دستخوش کاهش شود.
کد خبر : ۱۸۵۰۷۷
به گزارش بورس‌نیوز بر اساس آمارها، در هشت ماهه نخست امسال بیش از 39 میلیون و 882 هزار و 882 تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش 6 میلیارد و 874 میلیون و 130 هزار دلار صادر شده است. 
این آمار در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی 10 درصد کاهش، اما از نظر ارزشی هفت درصد رشد داشته است. 
در این مدت صادرات کنسانتره سنگ آهن با ثبت رشد خیره کننده ۱۶۱۱ درصدی به 335 میلیون و 104 هزار و 671 دلار رسیده است.

مرتضی علی اکبری معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت صادرات سنگ آهن بیان کرد: صادرات محصولات معدنی به سبب افزایش نرخ ارز جذابیت بیشتری داشته و سنگ‌آهن در بازارهای جهانی مشتریانی دارد و این صنعت از وضعیت ایجاد شده بهره برده البته اولویت صنعت، تامین نیاز بازار داخل است و مازاد عرضه، روانه بازارهای صادراتی می شود.

وی ادامه داد: مادامی که امکان صادرات مهیا باشد و مازاد عرضه روانه بازارهای صادراتی شود، قیمت سنگ آهن در بازار داخل متعادل و متناسب با قیمت‌های جهانی است، اما احتمالا تحریم‌ها، صادرات را تحت تاثیر قرار خواهد داد و امیدوارم روند مستمر و پایدار صادرات تداوم داشته باشد؛ چرا که در صورت کاهش صادرات ممکن است قیمت‌ها در بازار داخل دستخوش کاهش شود.

معاونت مالی و اقتصادی «ومعادن» در رابطه با علت رشد سودآوری شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه (از زیرمجموعه‌های ومعادن) اظهار داشت: این شرکت در سال جاری اقدام به خرید نیروگاه شاهرود و نیز افزایش میزان مالکیت نیروگاه سمنان از ۲۵ درصد به ۷۵ درصد کرده است. این اقدام موجب رشد سودآوری این شرکت شده و در نیمه دوم سال تاثیر درآمد این دو نیروگاه در صورت های مالی تولید و توسعه پویا نگین سبز خاورمیانه بیشتر نمایان خواهد شد. البته اثر این اتفاق بر سود «ومعادن» احتمالا با اهمیت نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر