بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

وجود سایه ابهام در بازارسرمایه /افزایش تابلوهای احتیاط بازار

کارشناس بازارسرمایه گفت: اثرات اعمال تحریم‌ها در بازار و وضعیت خرید و فروش شرکت‌ها موجبات ایجاد ابهام در بازار را فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۸۵۱۲۶
احسان رضاپور مدیرعامل هلدینگ تتا انرژی در خصوص وضعیت امروز بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: به دلیل وجود عواملی همچون تحریم‌ها، تصویب بودجه سال آینده و وضعیت سودآوری شرکت‌ها بازار بورس با ابهام دست و پنجه نرم می کند.

وی با بیان اینکه نباید انتظار ایجاد یه روند قدرتمند در بازار را داشته باشیم،تاکید کرد: اثرات اعمال تحریم‌ها در بازار و وضعیت خرید و فروش شرکت‌ها موجبات ایجاد ابهام در بازار را فراهم کرده است.

رضاپور با بیان اینکه در شرایط فعلی تشخیص روند بازار های جهانی نیز به آسانی انجام نمی شود، افزود: افت و خیز شدید بازارهای جهانی در ماه های اخیر موجب شد که تحلیل‌گران و کارشناسان در این زمینه محتاطانه‌تر عمل کنند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت نرخ ارز در یک ماه اخیر نیز تصریح کرد: کاهش نرخ ارز نقش مهمی در میزان درآمد شرکت‌های ارزی و ریالی ایفا می‌کند.

وی با تاکید براینکه اکنون بورس دچار ابهام است، ادامه داد: این امر موجب می شود که به تبع افزایش فشارهای فروش در بازار روند منفی در معاملات ایجاد شود بنابراین تازمان رفع این ابهامات، تزریق نقدینگی به بازار باید با احتیاط کامل انجام شود .

رضا پور با بیان اینکه به تبع انتشار گزارش های ماهیانه و 9 ماهه شرکت ها در هفته آینده موجبات افزایش گرایش سرمایه‌گذاران به تزریق سرمایه نیز فراهم می شود،افزود: این امر تقویت بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت اما در غیر اینصورت تازمان برطرف نشدن این ابهامات وضعیت فعلی تا چندماه آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: به تبع برطرف شدن این ابهامات شاید در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده بازار‌سرمایه نیز روند رو به رشدی را در پیش گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازار دوم بورس انجام می شود؛

عرضه اولیه تامین سرمایه لوتوس پارسیان

اعلام عملکرد کارگزاری‌های بورس تهران تا پایان آذر ۹۷؛

فعالیت کارگزاران در بورس و معاملات آنلاین

در مجتمع فنی تهران انجام میگیرد؛

برگزاری پکیج عالی سرمایه‌گذاری در بورس

ارسال نظر