بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به تجارت‌ بی‌مهابا و کاهش تولید نفت در روزهای بی‌پولی بازار.
کد خبر : ۱۸۵۱۲۹
نه خانی آمد و نه خانی رفت/ صدای سوت بلند با بسم‌الله
به گزارش بورس‌نیوز، جراحت بازارسرمایه از نبود نقدینگی به سمت رکود گام برداشته و هر روز سرعت این گام‌ها افزایش پیدا می‌کند چراکه امروز هم ابر قرمزی که خاصل از بی‌پولی بازار و عدم اعتماد به بازار بود، باردیگر سایه‌ای بر تابلوی شاخص‌ها انداخته بود.
بازارهای موازی چندان حال خوشی را سپری نمی‌کند زیرا اوضاع بازار سکه دیگر سکه نیست و نزدیکی دلار به سامانه نیما نیز حال خوشی را برای بازار نگذاشته اما اگر نزدیکی نرخ آزاد با نرخ نیمایی واقعی و بدور از توافقات پشت پرده باشد، شاید بازارسرمایه بخاطر اعتماد بخش‌خصوصی و سهامداران بتواند بازار شادابی را ببیند البته نباید از مشام تند و تیز هوش سرمایه را نادیده گرفت که اگر این نردیکی نرخ بخواهد توافقی باشد، شاید ریزشی شدید به بازار تحمیل شود.
سهامداران باید تا زمان باقی مانده به سمت سهام ایمن کوچ کنند چراکه بسیاری از سهم‌ها تا مدت‌ها امکان گرفتاری در روند نزولی را دارا هستند.

بسم‌اله آمار داد
اتفاقی امروز با مقصر سال‌های گذشته بازار موازی بورس هم‌کلام شدیم و می‌گفت قیمت‌های آینده‌ای که در ذهنم می‌گذرد و خبرها رسیده، مخ آدم را به سوت می‌کشاند و حتی اگر من سکته کردم، تعجب نکنید.

بیشترین نقدینگی بازار
بازارسرمایه امروز شاهد آن بود که حقوقی‌ها با 18.9 میلیارد تومان به «سمگا» بیشترین نقدینگی را به این سهم وارد کرده و نمادهایی همچون «وتجارت» و «فولاد» و «هرمز» نیز دیگر سهم‌های بودند که ورود نقدینگی را توسط حقوقی‌ها تجربه کردند.

نه‌خانی آمد و نه خانی رفت
قصه خودروسازان با گرانی‌ها دست حاج‌حسین کرد شبستری را بسته چراکه وزیر صمت و حتی معاون اول هم راضی به افزایش قیمت‌ها نیستند اما یکی به نعل می‌زنند و یکی به درب.
خودروسازان درگیر کوچه بن‌بستی شده‌ و سهامداران خود را هم درگیر کرده تا هر روز به بهانه مختلف کمک دولت، افزایش نرخ و ... نوسانی را به بازار تزریق کنند و تنی از مردم را در جامعه بلرزانند.

تجارت بی‌مهابا
حقوقی‌های تجارت بی‌مهابا سهم جمعی کنی را راه انداخته بودند اما این بازی‌ها با توجه به گزارش‌هایی که تاکنون از راه‌پله‌های این سازمان بدست رسیده، بوی ریسک را افزایش داده است.
البته بازار در انتظار گزارش تجدید ارزیابی این بانک نشسته تا سخنان حسابرس را هم بشنوند.

دستوری از پاستور
وزیر صنعت پس از حاشیه‌های داماد پاستور، از رئیس پاستور دستور گرفته تا برای کاهش قیمت‌ها خواب‌وخیالی ببیند تا بلکه با کاهش قیمت ارز، جیب مردم با قیمت مغازه‌ها برابری کند اما باید دید که آیا صنایع مادر نیز صابون کاهش نرخ دلار را به تن خود می‌زنند یا اینکه شعار همیشگی قیمتی که افزایش یافته، کاهش را نمی‌بیند را سر می‌زنند.

نفتی‌ها، پمپاژ کم شد
وزیر پول دربیار کابینه اعلام داشته که تولید ایران از ماه می تا اکتبر 600 هزار بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند و این خبر، علنا می‌تواند در بازار فردا تاثیر بسزایی داشته باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر