بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
شرکت پتروشیمی آبادان در کسب زیان، روند رو به رشد شدیدی را تجربه کرده است.
کد خبر : ۱۸۵۱۵۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که در ماه‌های اخیر، ارزش بازار شرکت پتروشیمی آبادان به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌های آن، رشد بسیار بالایی را تجربه کرده است، صورت‌های مالی شرکت وضعیت دیگری را نشان می‌دهد.

این شرکت در کسب زیان، روند رو به رشد شدیدی را تجربه کرده است و تنها در شش ماهه نخست سال جاری، زیان خالص کسب شده شرکت به 412 میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 52 درصدی زیان را نشان می‌دهد.

رشد شدید زیان‌دهی «شپترو» در شش ماهه نخست سال جاری/ تجدید ارزیابی، بهانه‌ای برای حبابی شدن قیمت سهام شرکت

حاشیه زیان ناخالص شرکت با توجه به وضعیت نامطلوب و بغرنج عملیاتی شرکت در شش ماهه اول امسال به رقم عجیب و کمنظیر 40 درصدی رسیده است که این موضوع ناشی از عدم مدیریت هزینه‌های تولید به ویژه در بخش هزینه‌های پرسنلی است. تنها در شش ماهه اول سال جاری، هزینه‌های پرسنلی منظور شده به هزینه‌های تولید این شرکت، بیش از 540 میلیارد ریال بوده است.

عامل دیگر افزایش زیان‌دهی این شرکت در نیمه نخست سال را می‌توان به رشد بیش از 100 درصدی هزینه‌های مواد اولیه مصرفی مربوط دانست و این در حالی است که فروش شرکت تنها 50 درصد رشد را ثبت کرده است و این ناشی از افزایش شدید نرخ مواد اولیه مصرفی در مقایسه با نرخ فروش محصولات شرکت می‌باشد.

سرمایه در گردش شرکت نیز وضعیت نگرانکنندهای دارد و در حال حاضر جمع بدهی‌های جاری شرکت بیش از 3.000 میلیارد ریال بیشتر از جمع دارایی‌های جاری آن است که این موضوع ناشی از عدم توانایی مالی شرکت در پرداخت بهای مواد اولیه مصرفی خود است و به نظر می‌رسد در صورت عدم تزریق منابع مالی جدید به شرکت، برخی از عرضه کنندگان مواد اولیه به شرکت، محدودیت‌هایی را در این زمینه ایجاد نمایند.

زیان‌انباشته خالص شرکت تا پایان شهریور ماه به بیش از 2.5 برابر سرمایه ثبتی شرکت رسیده است. مبلغ زیان‌انباشته شرکت در این زمان معادل 1.600 میلیارد ریال است.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
با سلام بدبختی بورس ما همین زیان انباشته تجدید ارزیابی دارایی شرکتها افتخار مدیران عامل شرکتها شده