بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
معاون وزیر نفت در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد:

"پارسیان" هاب سوم پتروشیمی کشور می‌شود

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولین سفر کاری خود پس از انتصاب، روز گذشته با حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان ضمن بازدید از بخش های مختلف این منطقه در نشستی دو جانبه با مدیرعامل و معاونین این منطقه ویژه اقتصادی و همچنین فرماندار شهرستان پارسیان ظرفیت های همکاری مشترک را بررسی کرد.
کد خبر : ۱۸۵۲۷۸
به گزارش بورس نیوز، بهزاد محمدی در این بازدید چهار ساعته به همراه علوی عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، معاونین، مشاورین و برخی مدیران ارشد صنعت نفت با حضور در فاز های مختلف منطقه ویژه از بخش های استقرار صنایع پتروشیمی بازدید کرد . وی همچنین با حضور در اسکله در حال احداث فاز اول بندر پارسیان از نزدیک در جریان چگونگی روند ساخت این بندر قرار گرفت . معاون وزیر نفت با تمجید از اقدامات خوب صورت گرفته در این منطقه ، روند زمانی ساخت بندر پارسیان را بسیار مناسب ارزیابی و از مدیر منطقه و کلیه کارکنان به خاطر توجه به سرعت بالای پروژه ها تشکر کرد.

پس از این بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست مشترک با مدیرعامل و معاونین منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: این اولین سفر عملیاتی من در این جایگاه است و احساس بسیار خوبی از این سفر دارم .ما در وزارت نفت و در بخش پتروشیمی به دنبال ایجاد هاب های منطقه ای در صنعت پتروشیمی هستیم که ماهشهر و عسلویه به عنوان اولین و دومین هاب پتروشیمی کشور قرار گرفته که طرح های مختلف در آن عملیاتی شده اند . مدت ها بود به دنبال ایجاد هاب سوم در این حوزه بودیم تا بتوانیم حمایت های ویژه ای را در آن متمرکز کنیم و به همین منظور مناطق بسیاری را در کشور رصد کردیم که امروز در این بازدید محاسن قابل توجه این منطقه و پیشرفت های چشمگیر زیر ساختی آن در سال های اخیر ما را متقاعد کرد که اینجا به عنوان قطب جدید این صنعت و در واقع هاب سوم پتروشیمی کشور باشد .

محمدی اضافه کرد : با توجه به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه و مجاورت با خط انتقال خوراک پتروشیمی از سویی و زیر ساخت های امیدوار کننده ای همچون بندر پارسیان و مجوز های خوب اخذ شده در این منطقه از سوی دیگر می توان امیدوار بود در آینده ای نزدیک این منطقه به عنوان قطب صنایع پتروشیمی فعالیت کند .

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به مصوبات کارگروه مشترکNPC  و ایمیدرو افزود : ما باید در مجموعه وزارت نفت اشتراک نظر لازم برای تعامل مشترک را ایجاد کنیم و من حتما به زودی با وزیر نفت در این باره صحبت خواهم کرد تا بتوانیم با یک همکاری نزدیک و مشترک و تمرکز روی طرح جامع توسعه منطقه در حوزه های مختلفی از جمله تامین خوراک کمک های لازم را به این منطقه انجام داده و به یک اجماع مناسب برای توسعه همه جانبه این منطقه ویژه اقتصادی برسیم .

در ابتدای این نشست حسن شاهرخی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ضمن تبریک انتصاب محمدی به این سمت گزارشی از روند پیشرفت مراحل مختلف کار در این منطقه ارائه داد.

وی با اشاره به مجوز های اخذ شده و تسریع احداث زیر ساخت های لازم گفت : زیر ساخت هایی همچون آب، برق، گاز، جاده و غیره فراهم شده است و با آغاز احداث بندر می توانیم بگوییم در حوزه تامین زیر ساخت ها از سرمایه گذاران منطقه جلوتریم . با هماهنگی های صورت گفته قبل از پایان سال احداث صنایع آب شیرین کن نیز در منطقه آغاز می شود .

شاهرخی تصریح کرد : نقش جنابعالی به عنوان مسئول مستقیم حوزه پتروشیمی در کشور کلیدی است تا با کمک به سرمایه گذاران در این حوزه بتوانیم شاهد آغاز به کار هرچه سریع تر پروژه ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان باشیم .

در پایان این بازدید بهزاد محمدی و هیئت همراه با حضور در یکی از مراکز حمایتی بانوان در حوزه تولید سوغات و صنایع دستی که در قالب پروژه های مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سطح این شهرستان افتتاح شده است ضمن آشنایی با طرح های اجتماعی این منطقه برای توانمند سازی بانوان از رویکرد نگاه توسعه متوازن مدیریت منطقه و توجه به رویکردهای فرهنگی اجتماعی در کنار نگاه فنی و صنعتی تقدیر و آن را در سطح کشور کم نظیر خواند .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر