بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

محصولات موردنیاز کشور نباید صادر شوند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید محصولاتی را که در داخل کشور به آنها نیاز داریم و درصورت کمبود، محتاج به واردات آن هستیم نباید در دوران تحریم صادر شوند و از سوی دیگر باید این محصولات را به گونه ای از کشاورز خریداری کنیم که متضرر نشود.
کد خبر : ۱۸۵۲۸۲

به گزارش بورس نیوز، نورمحمد تربتی‌نژاد در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ممنوعیت صادرات برخی محصولات، گفت: باید محصولاتی را که در داخل کشور به آنها نیاز داریم و درصورت کمبود، محتاج به واردات آن هستیم نباید در دوران تحریم صادر شوند و از سوی دیگر باید این محصولات را به گونه ای از کشاورز خریداری کنیم که متضرر نشود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با صادرات محصولاتی که در کشور به آن نیاز داریم مخالف هستیم به این شرط که قیمت خرید محصولات از کشاورزان عادلانه باشد، تصریح کرد:در حوزه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله محصول استراتژیک گندم،دولت باید به مطالبات کشاورزان توجه جدی کند چرا که جنس مطالبات براساس مولفه های اقتصادی است.

اعتبار کافی برای خرید گندم تامین شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در خانه ملت با اشاره به اینکه اگر دولت اعتبار کافی برای پرداخت مطالبات گندم کاران و خرید تضمینی محصول گندم را ندارد باید منابع کافی را تهیه کند، اضافه کرد: در زمینه محصولاتی مانند نخود که اضافه تولید آن در کشور وجود دارد می‌توانیم مازاد نیاز را ذخیره کنیم اما باید با نرخ مناسب این محصول از کشاورزان خریداری شود.

اجازه صادرات محصول مازاد کشاورزان داده شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر قیمت خرید محصولات کشاورزی مازاد نیاز کشاورزان عادلانه نباشد باید اجازه فروش محصولات و صادرات متناسب با نرخ جهانی داده شود، عنوان کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌های جدید و راه اندازی جو تحریم‌ها، دولت اقدام به تصمیم‌گیری‌های دفعه‌ای و فوری برای ذخیره محصولات در کشور کرد که اشتباه بود.

صادرکنندگان باید بازارهای هدف خود را حفظ کنند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در پایان، خاطرنشان کرد: تصمیمات گرفته شده در زمینه ممنوعیت صادرات برخی محصولات کشاورزی که به اشتباه اتخاذ شد قابل اصلاح است به نحوی که امنیت ملی و غذایی کشور حفظ شود، کشاورزان باید بتوانند به قیمت‌های عادلانه محصولات خود را به فروش برسانند و بازارهای هدف خود را از دست ندهند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

نیازمبرم به نوسازی تجهیزات صنایع تبدیلی مثل گندم

در بازدید از مزارع گندم استان فارس صورت گرفت؛

چهار سال بی نیاز از واردات گندم

ارسال نظر