بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

59 طرح پتروشیمی در حال اجرا

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هم‌اکنون ۵۹ طرح پتروشیمی در حال اجراست که از این تعداد، ۳۳ طرح بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بنابراین همه تلاش ما انتخاب راهبردهای مناسب با هدف تسریع در اجرای پروژه‌ها خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۵۳۵۳

به گزارش بورس نیوز، بهزاد محمدی افزود: هم‌اکنون ۵۹ طرح پتروشیمی در حال اجراست که از این تعداد، ۳۳ طرح بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بنابراین همه تلاش ما انتخاب راهبردهای مناسب با هدف تسریع در اجرای پروژه‌ها خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، درباره توسعه از نگاه پتروشیمی گفت: توسعه این صنعت تاکنون در دو هاب ماهشهر و عسلویه بوده که این توسعه در هاب منطقه عسلویه در دو فاز انجام شده و رو به گسترش است. البته بخشی از توسعه صنعت پتروشیمی در این منطقه که شامل چهار طرح می‌شود، در منطقه دیر به دلیل نزدیکی به آب متمرکز شده است که می‌توان به پروژه متانول کاوه به عنوان بزرگ‌ترین طرح متانولی جهان اشاره کرد.

وی افزود: معتقدم آهنگ توسعه پتروشیمی با رفع مشکلات و مسائل طرح‌های در دست اجرا و بهره‌برداری از آنها، شتاب بیشتری خواهد گرفت و دستاوردهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

محمدی از تدوین برنامه توسعه صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: در این برنامه، به جز تمرکز بر اجرای پروژه‌ها، دریافت خوراک، تولید و صادرات، نگاه ویژه ما ایجاد تنوع در زنجیره ارزش و تولید محصولاتی است که هم‌اکنون از طریق واردات تامین می‌شود.

وی یکی از سیاست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در بخش کاهش واردات، استفاده حداکثری از توان و دانش فنی داخلی دانست و اظهار کرد: در این زمینه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یکی از شرکت‌های داخلی است که در زمینه تامین و تولید کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی گام‌های بزرگی برداشته است و ما تلاش داریم پل ارتباطی این شرکت با صنایع و طرح‌های در حال اجرا را هموارتر و نزدیک‌تر کنیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر