بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

دولت اجازه آزادسازی قیمت‌ها را صادر کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در نشست با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مرغداران اعتقاد داشتند اگر دولت اجازه آزادسازی قیمت‌ها را صادر کند تضمین می‌دهند که شاهد افزایش قیمت چشمگیر مرغ در بازار نباشیم.
کد خبر : ۱۸۵۴۱۶

به گزارش بورس‌نیوز، احمدعلی کیخا در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: در نشست با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مرغداران اعتقاد داشتند اگر دولت اجازه آزادسازی قیمت‌ها را صادر کند تضمین می‌دهند که شاهد افزایش قیمت چشمگیر مرغ در بازار نباشیم.

تمامی ظرفیت 4 میلیون تنی گوشت مرغ به‌بهره‌برداری نمی‌رسد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود تولید گوشت مرغ در کشور سیاست منسجم و واحدی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر اعلام می‌شود که حدود 4 میلیون تن ظرفیت تولید مرغ در کشور وجود دارد اما تمامی آنها به بهره‌برداری نمی‌رسد.

سیاست دولت در جهت حمایت و راه‌اندازی از واحدهای مرغداری تعطیل نیست

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در خانه ملت با اشاره به اینکه سیاست دولت باید در جهت حمایت و راه‌اندازی از واحدهای مرغداری تعطیل باشد، ادامه داد: همچنین دولت باید در زمینه کاهش هزینه تولید و استفاده از تکنولوژی‌های نوین وقت کافی را بگذارد.

عدم تکنولوژی به‌روز موجب افزایش هزینه تولید

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی از افرادی که در زمینه تکنولوژی‌های نوین مرغداری فعالیت دارند اعلام می‌کنند به منظور حمایت از تعداد محدود تولیدکننده این تکنولوژی‌ها مرغداران را مجبور به خرید از آنها می‌کنند در حالی که این تکنولوژی‌ها به‌روز نیستند و بهره‌وری لازم را ندارند و موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شوند، گفت: متاسفانه این نکات در مدیریت و سیاست‌گذاری واحدهای تولید مرغ گوشتی در کشور مدنظر قرار نمی‌گیرد.

برنامه و سیاست پایدار برای توسعه صنعت مرغداری وجود ندارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سوال مرغداران از ما این است که زمانی قیمت افت پیدا می‌کند آیا مابه‌التفاوت پایین بودن قیمت مرغ نسبت به میزان تعیین شده به آنها پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: اجازه بدهید عرضه و تقاضا قیمت در بازار قیمت را تعیین کند، دخالت‌های غیر هوشمندانه دولتی‌ها یکی از دلایل نوسانات و تغییرات قیمتی شدید مرغ در بازار است از سوی دیگر فاقد برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پایدار برای توسعه بخش تولید مرغ در کشور هستیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

متحمل شدن ضرر و زیان پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی

در بازار دوم بورس انجام میشود؛

سیمرغ در صف عرضه اولیه

ارسال نظر