بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دلسردی بازار از گزارش‌های 9ماهه/ «اصلاح» نیاز بازارسرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش‌های منتشر شده عموما مثبت بوده اما نمی‌توان تاثیر آن را بر روند کنونی بازار مثبت دانست.
کد خبر : ۱۸۵۴۹۷
جالینوس سبزه عضو هیات مدیره کارگزاری آبتین استاک درخصوص پیش‌بینی وضعیت امروز بازار و علت منفی شدن شاخص‌ها به بورس‌نیوز گفت: بازارسرمایه در وضعیت نوسانی قرارگرفته که روند سینوس‌واری را تجربه کرده و نمی‌توان بازار را مطلقا سبز یا قرمز دانست و تنها جو روانی حاکم بر بازار، موج نوسانات را هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: دلیل دیگری که در خصوص روند نوسانی شاخص‌ها می‌توان نام برد، اصلاح بازار بوده اما روند کنونی بورس تنها بخاطر جو روانی بوده و پس‌ازآن بازار باید خود را اصلاح کند مخصوصا اگر تابلو از 160 هزار واحد پایین‌تر را تجربه کند این اصلاح ادامه‌دار خواهد بود.

کارشناس بازارسرمایه در ارزیابی نقش تحریم‌ها بر بورس نیز اشاره داشت و افزود: نمی‌توان کاهش شاخص را با وضعیت کنونی بازار دخیل دانست چراکه تحریم میزان سوءتاثیر خود را بر بازار گذاشت و کاهش‌ شاخص‌ها را پیش‌خور کرد.

وی درخصوص ارائه گزارش‌های 9ماهه نیز تصریح کرد: گزارش‌های منتشر شده عموما مثبت بوده اما نمی‌توان تاثیر آن را بر روند کنونی بازار مثبت دانست.

جالینوس سبزه درباره کاهش سود سپرده بانکی از روزشمار به ماه شمار گفت: بازار امروز دلخوش به اصلاح خود بوده و تصمیم‌های که عواقب آن شفاف نشده نمی‌‌تواند بر بازار تاثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر