بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
رییس مرکز آموزش سازمان بورس خبر داد:

بت‌نام آزمون‌های الکترونیکی از پانزدهم دی ماه

بنا بر اعلام مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار، ثبت‌نام آزمون‌های الکترونیکی بازار سرمایه از پانزدهم دی ماه آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۸۵۵۴۰

به گزارش بورس نیوز، شاهین احمدی، با اشاره به زمان آغاز ثبت‌نام این دوره‌ها، عنوان کرد: به منظور انجام برنامه‌‌ریزی لازم توسط داوطلبین و انتخاب زمان مناسب، ثبت‌نام آزمون‌های هفت ‌گانه بازار سرمایه برای دورۀ سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در این دوره همه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند ثبت‌نام کنند.

احمدی تأکید کرد: براساس مصوبات کمیتۀ گواهی‌نامه‌‌های حرفه ای، دانشجویانی که تا پیش از برگزاری آزمون‌ها بتوانند حداقل مدرک دانشگاهی خود را (مدرک کارشناسی) پس از تأیید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند، می‌توانند در آزمون‌های بازار سرمایه شرکت کنند.

وی ادامه داد: برخی از داوطلبین بدون مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی آزمون‌ها و تنها براساس شنیده‌ها اقدام به ثبت‌نام در آزمون‌هایی می‌کنند که نیاز به گذران واحدهای پیش نیاز دارد، لذا این دسته از داوطلبان باید دقت کنند که در صورت به وجود آمدن چنین مشکلاتی، آزمون آنها ابطال می‌شود.

احمدی گفت: لازم است تمامی متقاضیان پیش از ثبت‌نام در هر آزمونی، حتما شرایط عمومی و اختصاصی آن آزمون که بر روی سایت مرکز آموزش قرار دارد را به دقت مطالعه کنند. بدیهی است در صورتی که مقررات موجود رعایت نشود، مسئولیت آن به عهدۀ داوطلب خواهد بود.

رئیس مرکز آموزش با اشاره به برخی از معافیت‌‌ها در آزمون‌های حرفه ‌ای بازار سرمایه، عنوان کرد: برابر مصوبات هیأت مدیرۀ سازمان بورس و اوراق بهادار، افرادی که سطح یک مدرک بین‌المللی CFA را با موفقیت گذرانده‌‌اند می‌توانند در آزمونی که تحت عنوان اصول بازار سرمایه  )ویژه دارندگان مدارک  (CFA است ثبت‌نام کنند.

وی افزود: اگر این دسته از داوطلبان در دو درس اصول بازار اسلامی و اخلاق حرفه‌ای و مقررات اصول بازار سرمایه حداقل نمرۀ ۵۰ را کسب کنند می‌توانند پس از گذراندن دوره آموزشی، گواهی‌نامه اصول بازار را دریافت کنند. هم‌ چنین دارندگان مدرک سطح دو CFA در صورت داشتن گواهی‌ نامۀ اصول بازار سرمایه می‌توانند در آزمون مقررات تحلیلگری بازار سرمایه (ویژه دارندگان مدارک CFA) که برای این افراد پیش‌‌بینی شده شرکت و به شرط اخذ حدنصاب ۵۰، گواهی نامۀ موصوف را دریافت کنند.

این مقام مسئول اینگونه ادامه داد که: در خصوص آزمون معامله‌ گری بازار سرمایه نیز مصوباتی وجود دارد که در بخش آشنایی با گواهینامه‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی سایت بارگذاری شده است.

برای آشنایی با سرفصل‌ آزمون‌ها، شرایط عمومی و اختصاصی و هم چنین برنامه زمان‌ بندی آزمون‌‌ها به سایت اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌‌های حرفه‌ای به نشانی http://icmc.seo.ir مراجعه کنید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در آخرین روز معاملات بورس تهران رقم خورد؛

افت شاخص کل تالار شیشه ای

چالش و فرصت‌های ورود استارت‌آپ‌ها به بازارسرمایه در میزگرد بورس‌نیوز بررسی‌شد:

«ارزش‌گذاری» مهم‌ترین چالش ورود استارت‌آپ‌ها به بازارسرمایه/ تک‌شاخ‌های استارت‌آپی عرضه می‌شوند؟

دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حسابدار، پاسدار منافع سرمایه گذاران/اهمیت حسابداری در شفافیت بازار سرمایه

ارسال نظر