بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که معتقد به افزایش سطح مبادلات بازرگانی با کشور آذربایجان هستیم، تصریح کرد: همکاری‌ها در زمینه خودروسازی و انتقال گاز در حال انجام است.
کد خبر : ۱۸۵۵۷۷

به گزارش بورس نیوز، علی لاریجانی، روز گذشته در دیدار با اکتای اسداف، رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با بیان این‌که خوشبختانه روابط دو کشور صمیمانه است، گفت: ریشه‌های تاریخی و روابط حسنه دو کشور سبب می‌شود که سفر رئیس مجلس آذربایجان زمینه ارتقای سطح روابط تجاری، اقتصادی و پارلمانی را فراهم سازد.

وی با بیان این‌که در پارلمان جمهوری اسلامی ایران نظر مساعدی برای همکاری همه‌جانبه با آذربایجان وجود دارد، افزود: در زمینه همکاری با جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی نداریم. ما شما را دوست و برادر خود می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که معتقد به افزایش سطح مبادلات بازرگانی دو کشور هستیم، تصریح کرد: همکاری‌ها در زمینه خودروسازی و انتقال گاز در حال انجام است.

رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: روابط سیاسی ایران و آذربایجان بسیار توسعه‌یافته است و رؤسای جمهوری دو کشور نیز با یکدیگر دیدارهای متعدد و مفیدی داشته‌اند.

اسداف با بیان این‌که تقاضا دارم که روابط اقتصادی دو کشور بیشتر فعال شود، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان ۴۰ درصد افزایش داشته و به نزدیک ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است، البته باید هدف‌گذاری کنیم تا سطح مبادلات بازرگانی بیش از این افزایش یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نشست طرح تدوین نظام بومی مدیریت خوردگی مطرح شد؛

پدیده خوردگی، یکی از عوامل مخرب صنعت

ارسال نظر