بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
امروز در بازارهای جهانی؛

قیمت طلا ۸ دلار افزایش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با ۸ دلار افزایش به بیشترین میزان ۶ ماه گذشته رسید، نگرانی سرمایه‌گذاران از تعطیلی دولت آمریکا و دشمنی ترامپ علیه رئیس فدرال رزرو مهمترین عامل کاهش قیمت بود.
کد خبر : ۱۸۵۶۳۲
قیمت طلا ۸ دلار افزایش یافت////// عکس نداردبه گزارش بورس نیوز، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا افزایش یافت و به بیشترین میزان 6 ماه گذشته رسید.
خبرگزاری رویترز می‌نویسد: تعطیلی بخشی از دولت آمریکا احساس ناامنی در سرمایه‌گذاران ایجاد کرده از سوی دیگر پیش‌بینی‌های ضعیف از اقتصاد جهانی هم بر احساس سرمایه‌گذاران بیشتر غلبه کرده و آنها راه حفظ سرمایه‌های خود را سرمایه‌گذاری روی فلزات به ویژه طلا می‌دانند.

افشین نبوی یک مقام ارشد در MKSSA، گفت: سرمایه‌گذاران به دلیل ناامنی سیاسی که در آمریکا دیده می‌شود به خرید طلا روی آوردند. سرمایه‌گذاران به دلیل اینکه وضعیت دولت فدرال مشخص نیست و همچنین دونالد ترامپ موضع دشمنی در برابر رئیس فدرال رزرو آمریکا اتخاذ کرده احساس خوشایندی ندارند.

یک مقام رسمی با بیان اینکه، تعطیلی دولت آمریکا تا سوم ژانویه طول می‌کشد، گفت: از سوی دیگر سنای آمریکا هنوز نتوانسته دونالد ترامپ را از تقاضا برای سرمایه‌گذاری در دیوارکشی بین آمریکا و مکزیک صرفنظر کنند.

نبوی همچنین گفت: با ناامنی ژئوپلتیکی سرمایه‌گذاران علاقه‌مندند روی طلا سرمایه‌گذاری کنند که این مسأله می‌تواند قیمت طلا را به بیش از 1280 تا 1300 دلار در سال آینده برساند. بنابراین قیمت طلا حدود 4.1 درصد در ماه گذشته افزایش یافت و شرایط قیمتی را در ماه دسامبر به بهترین وضعیت 10 سال گذشته رقم زد.

علاقه‌مندی به طلا که به عنوان ابزاری برای مقابله با نگرانی‌های اقتصادی و سیاسی مطرح می‌شود روی صندوق SPDR طلا هم تأثیرگذار بوده و ذخایر این صندوق به بیشترین میزان از آگوست رسیده و 6 درصد نسبت به ماه اکتبر که به کمترین میزان 2.5 سال گذشته رسیده بود افزایش داشته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سه ماهه اول ۲۰۱۹ محقق می‌شود؛

افزایش قیمت طلا در ماه‌های آینده

بر اساس بررسی بازار شمش سرب در سال ۲۰۱۸؛

موجودی سُرب انبارهای بورس فلزات لندن کم شد

ارسال نظر