بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت:

بررسی بیشتر افزایش حقوق در مجلس

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: انتظار می رود که میزان افزایش حقوق‌ها در مجلس مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا بتوان شرایط معیشتی کارمندان را متناسب با افزایش تورم بهبود بخشید.
کد خبر : ۱۸۵۷۲۱

به گزارش بورس نیوز، علی کاظمی باباحیدری با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق در لایحه بودجه سال 98، گفت:یکی از موضوعاتی که در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون مطرح شد میزان افزایش حقوق‌ها سال آینده بود، اکثر نمایندگان تاکید داشتند که افزایش 20 درصدی حقوق‌ها با توجه به گرانی‌ها و تورم پاسخگو نیست و باید تأمل بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بنابراین انتظار می رود که میزان افزایش حقوق‌ها در مجلس مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا بتوان شرایط معیشتی کارمندان را متناسب با افزایش تورم بهبود بخشید.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به روش افزایش حقوق در سال 97 عنوان کرد: برای روش افزایش حقوق‌ها نمایندگان در مجلس باید تصمیم گیری کنند، در سال جاری با روش پلکانی حقوق‌ها افزایش پیدا کرد که حواشی خاص خود را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در روش پلکانی گفته شده بود حقوق‌های بالای 5 میلیون تومان افزایش پیدا نکند و در عوض حقوق‌های کمتر بین 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کند، این روش گله برخی کارمندان را به دنبال داشت، آنها می گفتند با تلاش توانسته اند درجات را طی کند اما به دلیل مشکلات اقتصادی دولت افزایش حقوق برای آنها مهیا نشد در حالی که شرایط کارمندان با درجات کمتر در زمینه افزایش حقوق بهتر بود.

گلایه کارمندان از روش پلکانی افزایش حقوق

کاظمی در ادامه با بیان اینکه باید روش افزایش حقوق در سال 98 تغییر کند، گفت: نباید افزایش حقوق‌ها باعث ضایع شدن حق برخی از گروه‌ها و کارمندانی شود که با تلاش و کوشش مراتب را طی کرده اند.باید افزایش حقوق‌های پایین به نحوی باشد که در شرایط تحریمی و تورمی به آنها برای بهبود معشیت کمک شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتقادات و گله از روش افزایش پلکانی حقوق‌ها اظهار داشت: باید روش افزایش حقوق در سال 98 متفاوت از روش پلکانی باشد، باید هم حقوق کارمندانی که تلاش کرده اند و رتبه و جایگاه دارند افزایش یابد و هم حقوق‌های پایین رشد متناسبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دولت برای بودجه سال 97 افزایش حقوق کارکنان را ۱۰ درصد تعیین کرد که حدود دو درصد نسبت به مبنای سال 96 افزایش داشت، اما در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس تصمیم گرفت تا افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و براساس میزان دریافتی کارکنان انجام شود.

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ به افزایش پلکانی حقوق‌های زیر ۵ میلیون تومان از ۱۰ تا ۱۸ درصد رای داده اند که در کمیسیون تلفیق این موضوع اصلاح و به ۲۰ درصد رسید.

در زمان بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۹۷ که به نحوه افزایش حقوق کارکنان دولت بر می گردد، اعضای کمیسیون به افزایش پلکانی حقوق‌های زیر ۵ میلیون تومان از ۱۰ تا ۱۸ درصد رای داده‌اند که در گزارش منتشر شده کمیسیون تلفیق بودجه، افزایش پلکانی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذکر شده است و اصلاح می شود که تعیین تکلیف آن در صحن علنی مجلس روشن خواهد شد.

در بند الف جز ۲ تبصره ۱۲ گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ آمده است که دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه‌های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به گونه‌ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی، به میزان ده درصد (10%) باشد حداکثر میزان بیست درصد (20%) خواهد بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

وزیر اقتصاد به موضوع تعطیلی شعب بانک در شهرستان ها ورود کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تصویب 20 درصدی افزایش حقوق در مجلس

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مطرح کرد:

تورم نقطه به نقطه متنوعی را تجربه کردیم

در کمیسیون تلفیق بودجه اتفاق افتاد؛

رای نیاوردن افزایش حقوق پلکانی

ارسال نظر