بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مدیرمالی این شرکت مطرح کرد: به دلیل اعمال تحریم‌های دارویی میزان تولید و فروش این شرکت در 6ماهه نخست سال جاری کاهش یافت که به تبع آن، سود شرکت نیز با کاهش 88درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد.
کد خبر : ۱۸۵۷۳۹
کاهش میزان تولید و فروش
به گزارش بورس نیوز، براساس اطلاعات منتشره در سامانه کدال شرکت روز دارو در دوره 6 ماهه منتهی به 31/6/1397(حسابرسی شده) به ازای هر سهم 2 ریال سود محقق کرده این در حالیست که شرکت در گزارش 6 ماهه حسابرسی نشده 9 ریال زیان محقق کرده بود که این تغییرات ناشی از شناسایی 110 میلیارد ریال به‌عنوان سایر درآمدهای غیرعملیاتی شرکت بوده همچنین لازم به ذکر است که «دروز» براساس عملکرد 6 ماهه برای سال مالی منتهی به 29/12/1397 نیز مبلغ 1,458 میلیون ریال سود خالص محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 88 درصدی را نشان می دهد.

مدیر مالی روز دارو در خصوص تشریح دلایل زیان 9درصدی این شرکت به بورس‌نیوز گفت: کاهش میزان تولید و فروش محصولات زمینه زیان شرکت را در 6ماهه اول سال جاری فراهم کردند.

وی اعمال تحریم‌ها را یکی از عوامل موثر بر کاهش میزان تولید و فروش این شرکت دانست و افزود: برای مقابله با آسیب‌های ناشی از تحریم مواد اولیه برای تولید دارو قبل از اعمال تحریم‌های دارویی تهیه شده بود اما در صورت ادامه روند فعلی این راهکار موثر نخواهد بود.

مدیرمالی روزدارو بیان اینکه شرکت‌های دارویی مشکل تولید ندارند، افزود: این شرکت‌ها با مشکل کمبود مواد اولیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دارویی غیردولتی بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنند، ادامه داد: اما به احتمال زیاد بودجه پیش‌بینی شده این شرکت در صورت‌های مالی، تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر