بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
مدیرعامل شرکت امیدان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز:‏

تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت

با توجه به توانمندی‌ها و استفاده از راه‌های گوناگون برای دور زدن تحریم‌ها، باید تلاش خواهیم کرد که اثرات منفی این تحریم‌ها ‏را کاهش دهیم.‏
کد خبر : ۱۸۵۸۰۴

امید مرادی مدیرعامل شرکت امیدان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: تا امروز به‌عنوان شرکتی که بیشترین سفارش ساخت کشتی را در داخل کشور دریافت کرده است در عرصه دریایی فعالیت مناسبی داشته و می‌توانم ادعا کنم که مجموعه ما جزو اولین‌ها درزمینهٔ ساخت کشتی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است.

وی در مورد تأثیر تحریم‌های جدید بر عملکرد مجموعه خود اظهار داشت: بحث تحریم‌ها قطعاً لطمات فراوانی به کشور وارد می‌کند اما؛ با توانمندی‌ها و استفاده از راه‌های گوناگون برای دور زدن تحریم‌ها، باید تلاش کرد که در این زمینه لنگ نمانیم.

مرادی تصریح کرد: در بحث فراساحلی به دلیل اینکه هنوز نتوانستیم در حوزه آفشور شناورهای تماماً ایرانی بسازیم باشند و از طرفی به دلیل اینکه این نوع شناورها به‌شدت تخصصی هستند تأثیر تحریم‌ها بیشتر به چشم خواهد آمد.

وی با اشاره به این مطلب که حوزه فراساحلی واقعاً حوزه گسترده‌ای است گفت: در کشور شرکت‌های متعدد نفتی داریم که در حوزه فراساحلی کار می‌کنند و با آغاز تحریم‌ها خیلی از شرکت‌های خارجی کشور فعال در این حوزه کشور را ترک کردند.

کارآفرین برتر کشور در حوزه ساخت شناورهای دریایی در حوزه فراساحلی افزود: شرکت‌های ایرانی با تمام قدرت جایگزین خارجی‌ها شده‌اند و به جرات می‌توانم بگویم که در تحریم‌های جدید می‌توان میزان خسارت‌های وارده به دو حوزه فراساحل و حمل‌ونقل دریایی را با ابتکار شرکت‌های داخلی کاهش داد.

نایب‌رئیس هیات مدیره بیمه متقابل کیش PANICLUB تأکید کرد: متأسفانه شرکت‌های بیمه خارجی از بیمه کردن کشتی‌ها و بارهای ما سرباز زدند و در این مورد بیمه‌های داخلی جایگزین شدند.

مرادی تصریح کرد: در دوره اول تحریم‌ها سریعاً یک مجموعه بیمه خصوصی تشکیل دادیم و با حمایت و همکاری دولت این اتفاق افتاد و یک روز هم نگذاشتیم که تانکرهای نفتی ما دچار مشکل شوند و به‌محض استارت تحریم‌ها توانستیم بیمه‌نامه و بلوکارت آنها صادر کنیم و باز هم می‌توانیم .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر