بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
برای مشخص شدن نیازهای حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد؛

توسعه بخش معدن در گرو 2 برابر شدن زیرساخت‌های ریلی

محمدی خواستار تشکیل تیمی برای مشخص شدن نیازهای حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی در کنار مشخص شدن آمارها و اولویت‌ها برای 10 تا 15 سال آینده شد.
کد خبر : ۱۸۵۸۶۱
به گزارش بورس نیوز،  اردشیر سعدمحمدی گفت: خارجی ها نیز در تعامل با بخش معدن ایران از مشخص نبودن نقشه راه کشورمان در این حوزه‌ها گلایه دارند.

سعدمحمدی ابراز امیدواری کرد جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن به خوبی به مردم شناسانده شود.

وی افزود: اگر این اولویت‌ها اعلام شود، سمت و سوی بخش خصوصی نیز مشخص می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: امروز اولویت های ما در بحث تولید طبقه بندی شده نیست و باید سیاستگذاری ها مکتوب و برای همه قابل رویت باشد.

وی اظهار داشت: برای نمونه در منطقه سنگان، 17 میلیون و 500 هزار تن گندله خواهیم داشت اما تحقق این مهم نیازمند توسعه حمل و نقل در این منطقه به 23 میلیون تن است.

سعدمحمدی ادامه داد: دستیابی به تولید 700 هزار تن کنسانتره سرب و روی مهدی آباد زنجان، محقق شدن برنامه ریزی تولید یک میلیون و 300 هزار تن زغال در پنج سال آینده و توسعه ظرفیت آلومینیوم لامرد به میزان 300 هزار تن در فاز نخست، همگی نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل است اما سیاستگذاری ها برای حمل و نقل دریایی نیز تعیین تکلیف نشده و نیازمند تصمیم‌گیری‌های کلان است.

سعدمحمدی تاکید کرد: باید مشخص شود جابجایی انواع سنگ آهن، گندله، فولاد، زغال، سرب و روی و ... قرار است با چه ظرفیت ریلی و جاده‌ای به انجام برسد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گاف بزرگ خصوصی‌سازی در پازل پادشاه سربی؛

واگذاری المهدی و آژیر خطری که دولت نشنید

بر اساس گزارش استیل‌مینت؛

صادرات سنگ آهن ایران کاهش یافت

رییس سازمان صمت استان فارس گفت:

سنگ معدن مرمریت کرم رنگ بسیار مرغوب در فارس

ارسال نظر