بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
به منظور توسعه صنعت مالی کشور ،افزایش ظرفیت های بازار سرمایه و پیوند بدنه علمی و مالی کشور با یکدیگر تفاهم نامه همکاری میان شرکت تامین سرمایه تمدن و انجمن مهندسی مالی ایران به امضا رسید.
کد خبر : ۱۸۵۸۷۸
به گزارش بورس نیوز، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه همیشه فاصله ای میان صنعت مالی و بخش علمی مالی کشور وجود داشته است گفت: امروزه در دنیا صنایع با علم روز دنیا پیش رفته و ارتباط قوی میان بدنه علمی و بازارهای مالی وجود دارد و اگر ما هم به دنبال رسیدن به اهداف جدید در بازار سرمایه هستیم  باید از پتانسیل های علمی موجود بهره ببریم.

خواجه نصیری با بیان اینکه امروزه بازار سرمایه در حوزه نهادسازی و ایجاد نهادها رشد کرده است ادامه داد: اما در کشور ما  تنوعی در ابزارها و استفاده از ابزارهای استاندارد دنیا وجود ندارد و راه حل ها برای مشتریان بازار سرمایه متنوع نیست.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی بازار سرمایه در حوزه تامین مالی بالا بوده و استانداردهای قابل توجهی در دنیا وجود دارد که ما با آن ها فاصله داریم ادامه داد: سهم بازار سرمایه از بازار مالی دنیا نسبت به کشور ما بالاتر است و ما نیز باید با ایجاد ابزارهای مالی به این ظرفیت دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن تاکید کرد: موضوع مهندسی مالی و ایجاد ابزارهای مهندسی و طراحی آن مهم ترین راه حل و دستاورد رسیدن به این اهداف است.

خواجه نصیری با بیان اینکه باید اتکای بازار سرمایه کشور به دانش و شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم ادامه داد: شرکت تامین سرمایه تمدن همیشه در حوزه ابزارسازی و توسعه ابزارها پیشرو بوده است.

وی به استراتژی ایجاد ابزارهای جدید  همچون سبد سهام در شرکت تامین سرمایه تمدن اشاره کرد و ادامه داد: برای اینکه قدم های متعددی برداریم نیاز به کمک و همراهی بخش های دانش بنیان داریم.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدنبه جایگاهی که انجمن مهندسی مالی ایران دارد اشاره کرده و گفت:به منظور آموزش و فرهنگ سازی، در قدم اول  تفاهم نامه همکاری بسته شده و برنامه داریم به یک حلقه نظام یافته میان صنعت مالی و بخش دانشگاهی کشور برسیم چراکه کارایی این دو در کنار هم افزایش می یابد.

خواجه نصیری همچنین به نبود انجمن های مردم نهاد در بازار سرمایه کشور اشاره کرد و گفت: می توان از ظرفیت های انجمن مهندسی مالی برای این منظور  بهره برد.

در ادامه این مراسم فریدون رهنمای دبیر کل انجمن مهندسی مالی ایران نیز با اشاره به ظرفیت های شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: امیدواریم ظرفیت های علم به کمک این شرکت برای رسیدن به اهداف مدنظر در بازار سرمایه کشور بیاید.

او با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان نهاد مالی برتر در کشور شناخته می شود گفت: در همایش سالانه انجمن که اسفندماه با حضور اساتید برجسته دنیا برگزار می شود انتخاب شرکت تامین سرمایه به عنوان نهاد مالی برتر کشور به تایید نهایی رسیده است.

رهنما دلایل این انتخاب را تاثیرگذاری در بازار سرمایه کشور، ایجاد ظرفیت برای بازار سرمایه کشور، توسعه ابزارها و کارکردهای علم محور شرکت تامین سرمایه تمدن دانست.

دبیر انجمن مهندسی مالی ایران ادامه داد: دغدغه شرکت تامین سرمایه تمدن  اتصال بدنه علمی و مالی کشور به یکدیگر است و  ظرفیت های بسیاری را برای بازار سرمایه کشور و دانش اموختگان این رشته و افزایش سواد مالی عموم مردم فراهم می کند.

گفتنی است پیرو امضای تفاهم نامه همکاری های علمی و توسعه ای و برزگاری نشستهای تخصصی میان شرکت تامین سرمایه تمدن و انجمن مهندسی مالی ایران  ؛این دو نهاد آمادگی خودرا برای برگزاری دوره های تخصصی، دسترسی دانش آموختگان و دانشجویان مالی به مفاهیم بازار سرمایه، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و ... اعلام کردند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن اعلام کرد:

سپر ریسک مالی محصولی جدید در خدمت بازار سرمایه

با افزایش امیدواری‌ نسبت به حل و فصل منازعات تجاری چین و آمریکا؛

بورس‌های جهانی روند صعودی به خود گرفت

ارسال نظر