بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مدیر عامل کارگزاری فارابی گفت:

عملکرد بهتر بورس نسبت به بازارهای موازی

انتظار می‌رود که بازار بورس به عنوان یک بازار متشکل بتواند کارکرد بهتری نسبت به بازارهای غیررسمی و موازی داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۵۸۹۴

به گزارش بورس نیوز، رحمان بابازاده، در خصوص جذابیت‌‌های بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها گفت: انتظار می‌رود که بازار بورس به عنوان یک بازار متشکل بتواند کارکرد بهتری نسبت به بازارهای غیررسمی و موازی داشته باشد. سابق بر این حوزه بورس و بازارسرمایه ایران یک حوزه نسبتا تخصصی، کمتر شناخته شده –و نه عامه‌پسند- بود و فعل و انفعالات سایر بازارها تاثیر آن چنانی در آن نداشت و شاخص‌‌های قیمتی حتی نسبت به موضوعات بااهمیتی مثل کاهش نرخ بهره و سود بانکی نیز واکنشی نشان نمی‌داد. اما با افزایش توجه‌‌ها به این بازار و فراگیر شدن فرهنگ حضور در بازار سرمایه هم اکنون انتظار می‌رود که بازار سرمایه به عنوان یک بازار جایگزین بیشتر نسبت به رویدادهای مهم اقتصادی واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: به این ترتیب جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری بیشتری را در این بازار شاهد خواهیم بود. به خصوص اگر این دستورالعمل و قوانین جدید که از طرف بانک مرکزی نسبت به بانک‌‌ها اعلام شده است با قاطعیت بیشتری اجرایی شود می‌توانیم شاهد حضور بخش بااهمیتی از نقدینگی سرگردان، در بازار سرمایه باشیم .

بابازاده در خصوص تأثیر تحریم‌‌ها بر بازار اشاره داشت: نگرانی‌‌های زیادی نسبت به این که اثرات تحریم جدید می‌تواند چقدر زیاد یا کمتر از تحریم قبلی باشد وجود دارد اما گزارش‌‌های تولید و فروش ماهانه و سه ماهه به شدت از طرف فعالین بازار در حال رصدشدن است و بالطبع هر سیگنال امید بخشی از این ناحیه به خصوص در گزارش‌‌های انتهایی امسال می‌تواند جهت بازار را مشخص کند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری فارابی در این خصوص خاطرنشان کرد: به طور عمومی وقتی بازار روند مثبت به خود می‌گیرد و روند افزایشی از یک صنعت آغاز می‌شود، به مرور به تمامی صنایع دیگر بازار نیز تعمیم پیدا می‌کند. من این مساله را به عنوان یک کارگزار به فال نیک میگیرم و انتظار دارم این روند مداوم باشد و بازگشت حقیقی‌‌ها و ورود آن‌‌ها به صنایعی خاص موجب رشد دیگر صنایع هم بشود .

وی در پایان راهکار توسعه بازار سرمایه و افزایش اقبال به آن را توسعه فرهنگ سهامداری دانست و ابراز داشت: تنها راه پرداختن به این مهم فقط و فقط «توسعه فرهنگ سهامداری»است و این موضوع می‌تواند گامی برای اعتلای بازار سرمایه و ورود سرمایه‌‌های سرگردان به این بازار باشد. در اصل چیزی که می‌تواند به عنوان یک آپشن جایگزین، برای عموم مردم در جذب سرمایه‌‌های سرگردان باشد این است که مردم ما به مفهوم سرمایه‌گذاری در بورس به عنوان یک موضوع عجیب و غریب و ترسناک و سفته‌بازانه نگاه نکنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر