بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
در بین 650 شرکت عضو بازار سرمایه، کارتن ایران رتبه 64 را داشته که این به معنای آن بوده که ما دررسیدن به اهداف خود موفق عمل کرده‌ ‏و این روند نیز در سال آینده ادامه‌دار خواهد بود.‏
کد خبر : ۱۸۵۹۲۸

امیرحسین اسماعیل‌پور مدیرعامل کارتن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: به‌عنوان مدیرعامل کارتن ایران قطعاً به آینده امیدوارم به دلیل اینکه همکاران خوبی داریم و شرایط موجود، شرایط روبه‌جلو است.

وی ادامه داد: در حال حاضر محصولات جدیدی برای عرضه داریم، برنامه‌های جدید، اصلاح ساختار مالی، اصلاح ساختار منابع انسانی که در شرکت رخ داد، کمک می‌کند که شرایط شرکت روبه‌جلو باشد و البته همه اینها قابل رصد است.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: یکی از موفق‌ترین سهم‌ها در سال جاری کارتن ایران بود و این روند ادامه خواهد یافت زیرا تقریباً از 650 شرکت موجود در فرابورس و بورس ما جزو 64 شرکت اول از لحاظ بازدهی هستیم که بیش از 130 درصد امسال بازدهی داشتیم. این نشان می‌دهد که ما در بازار سرمایه هم موفق عمل کرده‌ایم.

ورود بخش خصوصی قوی به بازار به نفع کشور است

مدیرعامل کارتن ایران در مورد دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا از طریق بازار سرمایه گفت:  فکر می‌کنم اگر بخش خصوصی قوی وارد شرکت‌ها شود به نفع است و این حکم رئیس‌جمهور، دستور درستی است، به شرطی که بخش خصوصی درست وارد شود.

وی افزود: ما در کنار شستا به دلیل تعامل خوبی که داشتیم نتایج خوبی گرفتیم. شاید حتی اگر شستا واگذاری کامل نکند و شریک خوب در کنارش حضورداشته باشد، نتایج مثبتی به بار آید دقیقاً همانند همان اتفاقی که برای کارتن ایران افتاد.

اسماعیل‌پور تأکید کرد: اگر قرار باشد سهام شرکت‌ها به شریک بد واگذار شود یا کسی که اهلیت درستی نداشته باشد سکان امور را در دست بگیرد می‌تواند مشکل‌ساز باشد اما در اصل واگذاری سهام مجموعه‌های شستا، حرف درستی است.

وی اظهار داشت: ما مجبوریم که بخش خصوصی را وارد اقتصاد کنیم اما؛ باید اول به بخش خصوصی اجازه بزرگ شدن بدهیم. اگر اول اجازه بزرگ شدن به آن ندهیم و شرکت را به بخش خصوصی واگذار کنیم، نتایج مثبتی نخواهد داشت.


مصاحبه از محمد علی رفیعی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر