بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عملکردی مثبت در دوره فعالیت / احتمال دست‌کاری از روسای گذشته نشات گرفته است

ایشان قبل از انتصاب به عنوان رییس سازمان بورس با صنعت خاصی در ارتباط نبوده بنابراین اینکه رشد صنایع صادرات محور و یا عدم رشد صنعت خودرویی را ناشی از حضور ایشان بدانیم، منطقی نیست.
کد خبر : ۱۸۵۹۹۹
عملکردی مثبت در دوره فعالیت / رشد یا عدم رشد صنایع ارتباطی با ریاست ندارد
به گزارش بورس‌نیوز، زمزمه تغییر رییس سازمان بورس موجی از نظرات مثبت و منفی در رابطه با عملکرد شاپور محمدی به راه انداخت. در این خصوص نظر تعدادی از فعالان بازار سرمایه را جویا شدیم.

کیارش هومن مدیر عامل کارگزاری توسعه سهند در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در بعضی دوره‌ها رییس سازمان بورس در رشد گروهی خاص موثر بوده مثلا در دوره ریاست یکی از این افراد، با توجه به نقش و حضور فعال ایشان در یک صنعت، آن گروه رشد مطلوبی تجربه کرد؛ ولی در مورد جناب شاپور محمدی، این قضیه مصداق ندارد و نمی‌توان ایشان را به صنعتی خاص ارتباط داد؛ چراکه ایشان قبل از انتصاب به عنوان رئیس سازمان بورس با صنعت خاصی در ارتباط نبوده، بنابراین اینکه رشد صنایع صادرات محور و یا عدم رشد صنعت خودرویی را ناشی از حضور ایشان بدانیم، منطقی نیست.

این فعال بازار سرمایه افزود: موضوع تغییر رییس سازمان بورس هنوز توسط هیچ مقام رسمی تایید نشده و نمی‌توان به خبرهای غیررسمی استناد کرد. ولی به طور کلی عملکرد جناب شاپور محمدی را مثبت ارزیابی می کنم. 

وی افزود: در صورت صحت این خبر هم نمی‌توان گفت چه صنایعی ممکن است رشد کنند، اگر رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در صنعتی خاص فعال باشد، تحت تاثیر جو روانی بازار سهم صنایع وابسته رشد خواهند کرد؛ اما به اعتقاد من این رشد پایدار نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

نقش دولت در جذب منابع باید نزولی شود / افزایش کدهای سهامداری از طریق سهام‌عدالت

نائب رئیس کمیسیون پول‌وبازارسرمایه اتاق تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مقصر افت خودرویی‌ها، بورس نیست/ پیگیری ناکافی رئیس نسبت به خودروسازان

ارسال نظر