بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
هیات مدیره این شرکت تولید تجهیزات سنگین پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت را ارائه کرد.
کد خبر : ۱۸۶۰۵۰

پیشنهاد هیئت‌مدیره

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، هیات مدیره شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو، پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت که به صورت 100 درصد مربوط به ارزش‌گذاری زمین‌های تحت اختیار شرکت را ارائه کرده است.

افزایش سرمایه پیشنهادی، معادل 935 درصد و به ارزش 20.946 میلیارد ریال بوده که با توجه به زیان انباشته شرکت به مبلغ 5.125 میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه سال 1397، این شرکت از مشمولیت اصل 141 قانون تجارت خارج خواهد شد.


نکته قابل تامل این گزارش، بهای ارزش‌گذاری شده زمین کارخانه شرکت است. 

بر این اساس، ارزش در حدود 1.1 میلیون متر مربع از زمین‌های کارخانه شرکت واقع در اراک، معادل 20 هزار میلیارد ریال محاسبه شد که به ارزش هر متر مربع 18.2 میلیون ریال خواهیم رسید. سوال مهمی در خصوص بهای واقعی ارزش زمین به این ابعاد در منطقه اراک وجود دارد که آیا این ارزش برای هر مترمربع را می‌توان ارزش منصفانه‌ای برای زمین‌های شرکت در نظر گرفت و یا اینکه کارشناس دادگستری در این زمینه انصاف و واقعیات را رعایت کرده است یا نه؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش عملکرد یک‌ساله «زپارس» تا آذرماه؛

کاهش 36درصدی درآمد صحیح نیست/ گزارش عملکرد در انتظار اصلاحیه

مدیر امورسهام شرکت توسعه عمران اردبیل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دست‌و‌پنجه نرم کردن ثتوسا با زیان انباشته

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
فعلا که مدیریت جدید فقط بدنبال چاق کردن سهم است آن هم به هر شیوه ممکن حتی به قیمت هر متر مربع زمین نزدیک به 2 میلیون تومان.