بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
معاون اول رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین هدف‌گذاری آمریکایی‌ها این است که جریان واردات کالا به کشور اعم از مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با مشکل روبه‌رو شود.
کد خبر : ۱۸۶۱۲۷

به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگیری، روز گذشته در دیدار با مدیران شرکت‌های مرتبط با کشتیرانی با بیان این‌که برنامه دشمنان شناسایی و تحریم گلوگاه‌های اصلی اقتصاد کشور است تا از این طریق زندگی و معیشت مردم را در فشار و تنگنا قرار دهند، گفت: مهم‌ترین هدف‌گذاری آمریکایی‌ها این است که جریان واردات کالا به کشور اعم از مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با مشکل روبه‌رو شود.

وی افزود: در این شرایط و در دوره تحریم، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور، بار سنگینی بر دوش دارد و در شرایطی که شرکت‌های کشتیرانی خارجی به دلیل تحریم، همکاری خود را با ایران قطع کرده‌اند، مسئولیت و بار مضاعفی بر دوش شرکت‌های داخلی قرار دارد تا روند واردات و صادرات کالا به دلیل محدودیت در بخش حمل‌ونقل متوقف نشود.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: آمریکا در تلاش است تا مهم‌ترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت ایران را متوقف کند و به تصور خودشان می‌خواستند مقدار فروش نفت ایران را به صفر برسانند که به فضل الهی موفق نشدند.

جهانگیری تصریح کرد: مقدار صادرات غیرنفتی کشور به اندازه‌ای است که با درآمدهای حاصل از آن می‌توان کشور را اداره کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر