بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بحث ارز اعتقاد بر این است که دلار باید روند نزولی خود را ادامه دهد، البته بانک مرکزی و دولت گاهی در این حوزه کم‌کاری می‌کنند که این کم‌کاری‌ها باید جبران شود.
کد خبر : ۱۸۶۲۰۶

به گزارش بورس نیوز، شهاب نادری با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته‌های اخیر، گفت: در بحث ارز اعتقاد بر این است که دلار باید روند نزولی خود را ادامه دهد، البته بانک مرکزی و دولت گاهی در این حوزه کم‌کاری می‌کنند که این کم‌کاری‌ها باید جبران شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: بانک مرکزی اگر اعلام نمی‌کرد که ارز خانگی و ارزهای دست مردم را با قیمت 10 هزار و 500 تومان خریداری می‌کند این احتمال وجود داشت که قیمت ارز تا 7 هزار تومان کاهش یافته و در همین نقطه ثابت بماند.

عامل اصلی در گرانی  قیمت ارز بانک‌ها هستند

وی با بیان اینکه در آینده که موضوع تعطیلات نوروزی مطرح می‌شود بعید است که قیمت ارز با مدیریت دولت روند افزایشی یابد، ادامه داد: این موضوع که برخی القاء می‌کنند در ماه‌های پایانی سال قیمت ارز افزایش می‌یابد شایعه ای بیش نیست که توسط سوداگران بازار ارز مطرح می‌شود تا از این موضوع سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم اورامانات درخانه ملت، بیان کرد: عامل اصلی در گرانی قیمت ارز بانک‌ها هستند و دولت نیز باید نظارت لازم بر بانک‌ها داشته باشد تا از سوداگری توسط بانک‌ها و صرافی‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان قیمت دلار روند کاهشی می‌یابد که به تبع آن قیمت کالاها نیز باید روند نزولی پیدا کند، افزود: این موضوع که برخی‌ها می‌گویند نرخ 11 هزار تومانی دلار مناسب بوده نکته صحیحی نیست چرا که قیمت دلار باید در حدود نرخ دلار در بازار ثانویه باشد.دلار ۸ هزار تومانی نیز براساس مولفه‌های اقتصادی گران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید با تلاش‌ها و هماهنگی تیم اقتصادی دولت کاهش قیمت دلار در بازار ادامه یابد و بعد از منطقی شدن نرخ ارز، حداقل ثبات نسبی در بازار ایجاد شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح کرد:

کاهش قیمت دلار از 19هزارتومان به 10 هزارتومان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:

آمریکا با دلار ما کاری ندارد

ارسال نظر