بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
با توجه به چالش‌های اقتصادی پیش‌رو؛

تشدید تحریم‌ها در بودجه 98 چه پیامدهایی دارد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس با تشریح تبعات تشدید تحریم‌ها در بودجه ۹۸ گفت: این بودجه برای هیچ جای کشور پاسخ‌گوی اتمام پروژه‌ها نیست.
کد خبر : ۱۸۶۲۱۱
به گزارش بورس نیوز، سیدحمیدرضا کاظمی اظهار داشت: به‌طور قطع بودجه 98با ملاحظه تحریم‌ها بسته شده و الان هم دولت و مجلس در تعامل هستند تا با توجه به شرایط پیش رو بتوانند بودجه‌ای تنظیم کنند تا درصورت افزایش مشکلات بتواند پاسخ‌گوی نیازهای کشور باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در بودجه 98 وابستگی به فروش نفت بازهم وجود دارد؟ افزود: در کل بودجه‌ای که بسته شده وابستگی به فروش نفت 27 تا 28درصد است و ما سال‌به‌سال وابستگی به فروش نفت را کمتر می‌کنیم، در واقع نمی‌شود که آن را به یک‌مرتبه قطع کنیم ولی وابستگی به فروش نفت  از صد درصد به 28 درصد رسیده‌است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش‌یافتن بودجه دفاعی کشور عنوان کرد: بنده یک‌نفر از اعضای مجلس شورای اسلامی هستم، مجلس 285 نماینده دارد هر چه اکثریت رأی بدهند همان است، ولی با توجه به وضعیت کشور و تهدیداتی که علیه ما وجود دارد نباید بودجه دفاعی کشور را کم کنیم، چون به‌طور قطع در مقابل دنیا آسیب‌پذیر می‌شویم.

وی با اشاره به وضعیت بودجه با توجه به چالش‌های اقتصادی بیان کرد:  مجلس و دولت با هم تعامل دارند، دارند دولت حتی یک بار  بودجه را تحویل مجلس داد ولی با توجه به اینکه ملاحظاتی در آن دیده نشده‌ بود آن را پس گرفتند، تاحدودی آن ملاحظات را مدنظر قرار دادند و اصلاحاتی را انجام دادند، الان بودجه با آن اصلاحات آمده و در برش‌های تخصصی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، به‌طور قطع مجلس نقطه‌نظرات کمیسیون‌های تخصصی را لحاظ می‌کند؛ به زودی کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود سپس کمیسیون تلفیق بودجه را نهایی و به صحن مجلس می‌آورد، همه ملاحظات و این سؤالات مدنظر مجلس و نمایندگان خواهد بود.

کاظمی در پاسخ به این سؤال که میزان بودجه لرستان چه میزان است و آیا این بودجه برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان کافی است؟، گفت: بودجه استان لرستان در بودجه 98 افزایش داشته، ولی این بودجه برای هیچ جای کشور پاسخ‌گوی اتمام پروژه‌ها نیست باید پروژه‌های استان‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور اولویت‌بندی شود که بتوان آن‌ها را یکی‌یکی اجرا کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر