بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
عضو هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:

منافع بورس کالا برای صنعت فولاد چیست؟

عضو هیات عامل و معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران بورس کالا را تجربه ای بین المللی دانست که باید بیشتر از ظرفیت ها و ابزارهای آن در صنعت فولاد و صنایع معدنی استفاده کنیم.
کد خبر : ۱۸۶۲۵۳
به گزارش بورس نیوز، اردشیر سعدمحمدی اظهار کرد: بورس کالا طی سال های گذشته در بحث شفافیت و واقعی شدن قیمت محصولات فولادی و معدنی بسیار کمک کرده و توصیه می شود همه فعالان صنعت به مکانیسم معاملاتی این بازار احترام بگذارند و محصولات خود را در این بستر معاملاتی شفاف معامله کنند؛ چراکه عرضه محصولات فولادی و معدنی در بورس هم به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است.

به گفته سعدمحمدی، بورس کالا به عنوان یک تجربه بین المللی، در این سال ها توانسته بهترین اتفاق را در بخش عرضه و تقاضا برای صنعت فولاد و صنایع معدنی در کشور رقم بزند؛ به همین دلیل باید معاملات آن را در صنایع مختلف از جمله صنایع فولادی و معدنی توسعه بخشید.

عضو هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه بیش از ۱۱ سال از تأسیس بورس کالای ایران می گذرد و در آینده نقش و جایگاه این بورس در اقتصاد ملی ارتقا پیدا می کند، بورس کالا را بازاری قانونمند دانست که طی این مدت توانسته با ایجاد مکانیسم های هدفمند، فرصت های مناسبی را در اختیار صنعتگران قرار دهد.

وی به مزایای راه اندازی بورس کالا پرداخت و اظهار کرد: ایجاد شفافیت در روند کشف قیمت ها و همچنین نحوه دادوستد محصولات از جمله مزایای بورس کالا در این سال ها بوده است به طوریکه این بورس با فراهم کردن سیستم های عملیاتی برای بنگاه ها و واحدهای تولیدی باعث شده تا آنها به طور مستقیم با مشتریان خود در یک مکان مشخص ارتباط پیدا کنند و این مهم به شفافیت اقتصادی کشور کمک کرده است.

به گفته سعدمحمدی، بورس کالا نیاز دارد تا مطابق با شرایط روز و تکنیک های بازارهای مالی دنیا در مسیر پیشرفت قرار گیرد که توسعه ابزارهای مالی و ارایه خدمات متنوع به صنایع نیز در همین راستا در جریان است.

سعدمحمدی در پایان به نقش ابزارهای نوین مالی در تأمین مالی صنایع نیز اشاره کرد و گفت: بورس کالا طی سال های گذشته با طراحی ابزارهای نوین مالی توانسته به تأمین مالی صنایع کمک کند اما با توجه به مشکلات نقدینگی که وجود دارد، حجم این تامین مالی ها از بورس کالا باید افزایش یابد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فروش ارزی اولویت سهامداران فولادی/ سایه آرامش در عرضه‌وتقاضا آهن

براساس تصویب کارگروه تنظیم بازار صورت گرفت؛

ابلاغیه بازرسی بورس کالا در مورد خرید محصولات فولادی

عضو هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان آهن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تقاضای کاذب از بازار رخت بست/ کاهش صادرات، در کارنامه پایان سال فولادسازان

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد؛

سه مانع صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

ارسال نظر