بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

جداسازی زندگی و مایحتاج مردم از نوسانات ارز

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقدامات دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم، گفت: دلیل اینکه از 21 میلیارد دلار منابع ارزی سال آتی، 14 میلیارد دلار با ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی و خوراکی منظور شده این است که اگر قیمت ارز هر نوع نوسانی داشته باشد، زندگی و مایحتاج مردم از نوسانات ارز جدا شود.
کد خبر : ۱۸۶۳۰۷

به گزارش بورس نیوز، محمدباقر نوبخت با اشاره به اقدامات دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم، گفت: دلیل اینکه از 21 میلیارد دلار منابع ارزی سال آتی، 14 میلیارد دلار با ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی و خوراکی منظور شده این است که اگر قیمت ارز هر نوع نوسانی داشته باشد، زندگی و مایحتاج مردم از نوسانات ارز جدا شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه، افزود: پیش‌بینی می‌شود ارز با نوسان قابل توجهی روبرو نشود، چراکه بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کرده است.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه ارز هر قیمتی پیدا کند قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تغییر نمی یابد، ادامه داد: گلایه مردم درباره گران فروشی‌ها را شنیده ام، اما قیمت ارز کالاهای اساسی 4 هزار و 200 تومان است، لذا اگر ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص یابد و فروشندگان در محاسبه با مردم بازار آزاد و یا قیمت‌های دیگر را لحاظ کنند، از طریق تشدید نظارت و دقت در توزیع به این موضوع رسیدگیمی شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد: سازوکار لازم برای کنترل بازار از طریق سازمان‌های نظارتی تقویت می‌شود تا کنترل دقیق بر بازار کالاهای اساسی اعمال شود و نباید اینگونه باشد که از یک سو ارز ارزان اختصاص یابد و از سوی دیگر کالای گران به دست مردم برسد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ مجلس مطرح کرد:

کاهش قیمت کالاها به وسیله ساماندهی تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

دلالان دلیل نابسامانی بازار ارز

ارسال نظر