بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
ما همیشه برای توسعه فعالیت‌های خود به فکر بومی‌سازی هستیم و در تمامی این سال‌ها بر روی اعتقاد خود محکم ایستاده‌ایم ‏بنابراین از تحریم‌ها نمی‌هراسیم.‏
کد خبر : ۱۸۶۳۲۳

‏ تولید آهن اسفنجی در چادرملو/بهترین اتفاق‌ها در دوران تحریم برای ما رخ‌داده است /چادرملو از تحریم نمی‌هراسد

محمود نوریان مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو در گفتگو با بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: در شرکت چادرملو در این زمینه سال‌های پیش‌ازاین فعالیت داشتیم که قطعات را بومی‌سازی کنیم زیرا معتقد هستیم که باسابقه 50 ساله، باید خیلی از موارد را خودمان انجام دهیم به‌خصوص که در شرایط سخت تحریم قرار داریم.

وی ادامه داد: ما توانستیم در این سال‌ها حدود یازده هزار قطعه را در شرکت خودمان بومی‌سازی کنیم. ما با شرکت‌هایی همکاری داشتیم که الآن خودشان برند شدند و تا قبل از تحریم اولیه حتی بعضی از این شرکت‌ها قطعاتشان را به کشورهایی مثل سوئد صادر می‌کردند.

نوریان خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها توسط همکاری با ما توانستند قطعات فوق‌العاده باکیفیتی بسازند. در دوره‌های قبل که قطعات ساخت خارج را استفاده می‌کردیم، ساعت کار خیلی از قطعات پایین بود. ما توانستیم با همکاری شرکت‌های داخلی عمر مفید قطعات را بالابرده و راندمان هر خط تولید کنسانتره را از 1.2 به 1.4 میلیون تن در سال برسانیم.

وی تصریح کرد: انجمن فولاد ایران به فکر بومی‌سازی افتاده و همین‌طور که دکتر سبحانی اعلام کرد در نمایشگاه فولاد می‌توانیم از یکدیگر اطلاعات جامع‌تری به دست آوریم و سازنده‌ها همکاری بهتری با ما انجام داده و ما هم بدانیم که سازنده‌ها چه‌کارهایی می‌توانند انجام دهند.

مدیرعامل چادرملو در مورد عملکرد 9 ماه گذشته زیرمجموعه خود گفت: در سال 97، تولید کنسانتره را به ظرفیت کامل هر خط 2/1 رسانده و گندله‌سازی 3.4 به 3.8 رسیده و امیدواریم به 4 میلیون تن برسد.

وی افزود: در سال گذشته یک مجموعه فولادی راه‌اندازی کردیم با تولید 450 هزار تن و امسال این میزان به 800 هزار تن رسید.

نوریان با اعلام تولید آهن اسفنجی در مجتمع چادرملو گفت: این‌یک خبر خوش است زیرا خبر خوش با آهن اسفنجی تولیدی خودمان تولید نهایی را انجام می‌دهیم و با این روند سوددهی شرکت هم افزایش پیدا خواهد کرد و در سال آینده تولید و ظرفیت کارخانه فولاد را به 1/3 می‌رسانیم.

وی تأکید کرد: ما هیچ‌وقت دل‌نگران تحریم‌ها نیستیم اتفاقاً کارخانه فولاد خود را در تحریم دوره اول انجام ساختیم. از صفرتا صد را در دوره تحریم ایجاد کرده و نگران هیچ‌چیز نبودیم.

نوریان افزود: خوشبختانه در حال حاضر زنجیره فولاد در شرکت ما تکمیل‌شده و از معدن تا شمش فولاد و حتی در واحدهای شاهرود و ابرکوه تا تولید میلگرد هم در دست خودمان است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

تصویب افزایش سرمایه توسط مجمع/ مجوز جایگزینی معدن آمد

با رشد ۲۷ درصدی صورت می‌گیرد؛

عبور تولید آهن اسفنجی از مرز ۲۱ میلیون تُن

گزارش هفتگی بازارهای جهانی گردآوری شد؛

انتشار جزییات بازارهای جهانی فولاد

ارسال نظر