بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
بانک جهانی انتظارات خود برای رشد اقتصادی سال جاری را از پیش بینی 3 درصد قبلی به 2.9 درصد کاهش داده است.
کد خبر : ۱۸۶۳۶۱

به گزارش بورس نیوز، بانک جهانی نسبت به رشد اقتصادی جهان بدبین است. سی ان ان گزارشی از پیش بینی بانک جهانی درباره رشد اقتصادی جهان منتشر کرده است.

طبق این گزارش، بانک جهانی در حال حاضر درباره کاهش سرعت رشد اقتصادی جهان هشدار داده است. در یک گزارش 200 صفحه ای که روز سه شنبه منتشر شد، این موسسه مالی بین‌المللی گفته است، بازارهای نوظهور دچار رکود شده اند، چرا که تجارت کاهش یافته و شرایط تامین مالی هم بدتر شده است.

این بانک انتظارات خود برای رشد اقتصادی سال جاری را از پیش بینی 3 درصد قبلی به 2.9 درصد کاهش داده است. همچنین پیش بینی رشد اقتصادی سال 2020 هم از 2.9 درصد به 2.8 درصد کاهش یافته است.

بانک جهانی می‌گوید این کاهش رشد اقتصاد جهانی بیش از حد انتظار کاهش داشته است. این وضعیت می‌تواند بدتر هم شود. چرا که وال استریت هم در مورد آینده شرکت‌های امریکایی و کسب و کارهای خارج از کشور نگران است.

به گزارش بانک جهانی، ریسک‌ها و خطرات حادتر خواهد شد. بی‌نظمی تحولات بازارهای مالی می‌تواند فعالیت در کشورهای آسیب‌دیده را مختل کند و اثرات مخرب زیادی به بار آورد. همچنین اختلافات تجاری می‌تواند همین طور گسترده‌تر شود و اقتصادها را درگیر کند تا اینکه منجر به انفجار منفی جهانی شود.

با این حال، ایالات متحده همچنان در میان بهترین اقتصادهای موجود جهان قرار دارد. اما رشد آن می‌تواند به زودی پایان یابد، چرا که تاثیر کاهش مالیات‌ها و هزینه‌های دولت از بین می‌رود. اگرچه رکود اقتصادی به وضوح اتفاق افتاده است، اما محیط سیاسی بی ثبات و افزایش بار بدهی شرکت‌ها یک ترکیب سمی ایجاد می‌کند.

با این حال پیامدهای بحران مالی احتمالا برای کشورهای کم‌درآمد بدتر خواهد بود. چرا که بسیاری از آنها موفق به مدیریت درآمد سرانه و پرکردن شکاف با جهان توسعه یافته نخواهد شد؛ اگرچه فقر مطلق در کشورهایی مانند هند کاهش یافته و پیشرفت آن در کشورهای جنوب صحرای آفریقا متوقف شده است.

به منظور حفظ اقتصاد جهانی بانک جهانی توصیه می‌کند که کشورها در توسعه مهارت ساکنان خود بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. محدودیت‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهند و موانع تجاری را بردارند نه اینکه این مشکلات و موانع را افزایش دهند؛ مانند تعرفه‌هایی که ایالات متحده برای واردات کالاها اعمال کرد.

بانک جهانی در حال گذار است. جیم یونگ کیم، رییس بانک جهانی روز دوشنبه سه سال زودتر از موعد مقرر و غیرمنتظره استعفا داد. حالا دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا باید به دنبال جانشین دیگری باشد، چرا که ایالات متحده بزرگترین سهامدار بانک جهانی است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجمع جهانی اقتصاد پیش‌بینی کرد؛

اقتصاد جهان برای سال 2019

با شروع سال میلادی جدید؛

افت قیمت نفت در آغاز سال 2019

ارسال نظر