بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
وزیر راه و شهرسازی گفت:بخش مهم افزایش اجاره‌بها، ناشی از تغییر و تحولات کلان اقتصادی کشور بود و ­ سیاست ما در وزارت راه و شهرسازی، تولید مسکن برای جامعه هدف است که این کار انجام شده است.
کد خبر : ۱۸۶۳۷۱

به گزارش بورس نیوز، محمد اسلامی اظهار کرد: بخش مهم افزایش اجاره‌بها، ناشی از تغییر و تحولات کلان اقتصادی کشور بود و ­ سیاست ما در وزارت راه و شهرسازی، تولید مسکن برای جامعه هدف است که این کار انجام شده است و هم اکنون 400 هزار واحد جدید و 500 هزار واحد نیمه‌تمام در کشور در حال ساخت است که امیدوارم ساخت این واحد‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: وقتی عرضه افزایش یابد، تقاضا نیز به سمتش جذب می‌شود و بازار به تعادل می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره توقف فعالیت ترن‌ست‌ها گفت: بخش مهمی از هزینه فعالیت ترن‌ست‌ها (ریل باس) هزینه‌های ارزی است و درحالیکه تعرفه‌های این قطار‌ها تغییر نکرده بود هزینه‌های آن‌ها افزایش شدیدی داشت.

وی افزود: مقرر شده ارز سامانه نیما به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اختصاص یابد و تعرفه‌های آن‌ها متناسب با ارز نیمایی تنظیم شود و امیدواریم بزودی با تصویب تعرفه‌های جدید، مشکل ترن‌ست‌ها برطرف شده و دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.

اسلامی همچنین افتتاح پروژه‌های توسعه ترانزیت بویژه در شرایط جدید و بخصوص طرح‌های ریلی که در آستانه بهره‌برداری است را مهمترین طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دانست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش قیمت بلیط قطار درست نیست

در نشست امروز کمسیون تلفیق لایحه بودجه 98 صورت گرفت؛

واریز سهم شهرداری ها ظرف مدت یک ماه به حساب آنها

در دی ماه انجام شد؛

بازار مسکن در رکود عمیق

ارسال نظر