بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
مدیرعامل کشت و صنعت پیاذر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

از افزایش سرمایه تا افزایش ظرفیت و توسعه سبد محصولات «غاذر»

نوسازی ماشین آلات شرکت علاوه بر آنکه امکان افزایش ظرفیت و ایجاد تنوع در سبد تولیدات را فراهم می کند، هزینه های شرکت را هم کاهش خواهد داد.
کد خبر : ۱۸۶۴۴۲
به گزارش بورس نیوز، هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران را جهت اظهار نظر حسابرس ارسال کرده است. طبق شفاف سازی این شرکت، «غاذر» ۷۵ میلیارد ریالی با این افزایش سرمایه که به منظور اصلاح ساختار مالی و کاهش هزینه های مالی و افزایش سودآوری شرکت انجام می شود؛ ۲۲۵ میلیارد ریالی خواهد گردید. شایان ذکر است سهم کشت و صنعت پیاذر «غاذر» از ابتدای امسال تا کنون حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است. 

خلیل قلی پور خلیلی مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت «پیاذر» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز بیان کرد: افزایش سرمایه با هدف اجرای طرح توسعه نوسازی ماشین آلات انجام خواهد شد. نوسازی ماشین آلات شرکت علاوه بر آنکه امکان افزایش ظرفیت و ایجاد تنوع در سبد تولیدات را فراهم می کند، هزینه های شرکت را هم کاهش خواهد داد. همچنین طبق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه شرکت باید حداقل به ۲۰ میلیارد تومان می رسید که با اجرای این افزایش سرمایه، این مهم نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تلاش می شود تا افزایش سرمایه قبل از مجمع سالانه شرکت که در تیرماه ۹۸ برگزار خواهد شد، اجرایی گردد. 

قلی پور در رابطه با سایر برنامه‌های «غاذر» اظهار داشت: محصولات پودری مختلف شرکت، در کارخانه اصلی تولید می شود و با اجرای این طرح توسعه، در نظر داریم از حداکثر ظرفیت کارخانه قبلی استفاده شود. فرآیند سفارش ماشین آلات را آغاز کرده ایم تا کار با سرعت بیشتری دنبال شود. کارخانه طاق کسری هم که در ابتدای سال جاری خریداری شد و در مورد آن اطلاع رسانی صورت گرفت، در حال بازسازی است و فعلا بسته بندی حبوبات در آنجا انجام می شود و احتمالا ظرف  روزهای آینده تولید کنسرو لوبیا نیز در طاق کسری صورت خواهد گرفت. 

وی اضافه کرد: همچنین مترصد راه اندازی شرکت پخش محصولات در شهر تهران هستیم. فروش متمرکز در تهران، اثر مثبتی در توسعه بازار محصولات شرکت خواهد داشت. وضعیت فروش مطلوب است و امیدواریم سود عملیاتی مناسبی محقق شود. در حال حاضر محصولات شرکت، عمدتا شامل مواد اولیه صنایع غذایی مانند پودر آب پنیر و پودر آب کره و... است؛ ولی در نظر داریم با توسعه سبد محصولات، حضور پررنگ تری در سبد خانوارها داشته باشیم. پودر آب کره، دارای ارزش انرژی  غذایی بالایی است. همچنین در آینده نزدیک چون  پودر آب پنیر، ارزش  غذایی بالایی دارد؛ مکمل های نیروزا را هم سبد کالایی تولیدات مان اضافه  خواهیم کرد. مسلما  تولید این محصول هم سود عملیاتی را افزایش  خواهد داد. البته آثار مثبت افزایش سرمایه و اجرای طرح توسعه و تنوع سبد محصولات، در سال آینده نمایان می شود.

فعال صنعت غذایی با اشاره به وضعیت این شرکت در زمان تحریم ها عنوان کرد: شرکت کشت و صنعت پباذر صادرات مستقیم محصول ندارد که از نوسان نرخ ارز متاثر شود. ضمن اینکه جهت تامین مولد اولیه وابستگی به واردات نداریم و عدم وابستگی به خارج از کشور، نقطه قوتی برای «غاذر» محسوب می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر