بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
مدیر کل اداره خرید گروه صنعتی بارز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رشد 300درصدی قیمت مواداولیه داخلی/ تامین کائوچوی مصنوعی از بورس‌کالا

مدیر کل اداره خرید گروه صنعتی بارز گفت: کائوچوی مصنوعی پتروشیمی شازند و پتروشیمی بندر امام(ره) و حلال‌ها از طریق این بازار بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۸۶۴۵۶

جلالی

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز، درخصوص میزان تاثیرگذاری تحریم‌ها در تامین مواد اولیه این شرکت، گفت: تامین مواداولیه صنعت تایر عمدتا با ارز دولتی 4200 تومانی صورت می‌گرفت، اما امروز تامین مواد با سه برابر قیمت نسبت به گذشته انجام می‌شود بنابراین افزایش هزینه‌های تولید تایرسازان دور از ذهن نیست چراکه تنها نیمی از صنعت تایر کشور، داخلی است.

وی ادامه داد: در 9ماهه گذشته، رشد قیمت مواداولیه خارجی نهایتا به 10درصد می‌رسید چراکه ارز 4200 تومانی پرداخت می‌شد اما در همین مدت، افزایش قیمت مواد داخلی با رشد بالای 300درصدی مواجه شد.

جلالی درباره آنکه فعالیت شرکت با پتروشیمی‌های داخلی، اضافه کرد: در گذشته واردات از سوی اروپا شکل می‌گرفت اما امروز مواد مورد نیاز از چین، هند و ... وارد می‌شود بنابراین بعلاوه کائوچوی مصنوعی که در پتروشیمی داخلی تولید می‌شود باید کائوچوی طبیعی نیز به صورت وارداتی به شرکت تزریق شود.

مدیرکل اداره خرید گروه صنعتی بارز درخصوص تهیه قطعات موردنیاز این شرکت ادامه داد: اکثر قطعات آلمانی، ایتالیایی و اروپایی بوده که از مبادی مختلف تهیه می‌شود؛ اما با توجه به مشکلاتی همچون حواله پول، کمی فعالیت‌ها با سختی گره‌خورده است اما امروز واردات قطعات به‌صورت رابطه‌ای انجام می‌شود یعنی بدون انتقال ارز، این اقدامات رنگ عملیاتی می‌گیرد تا مشکل کارخانه برطرف شود؛ از طرف دیگر برخی از قطعات نیز تاکنون پولی بابت آن پرداخت نشده اما آن قطعه در کارخانه مورد استفاده قرار گرفته شده است.

وی درباره میزان خرید از بورس‌کالا نیز توضیح داد: کائوچوی مصنوعی پتروشیمی شازند و پتروشیمی بندر امام(ره) و حلال‌ها از طریق این بازار بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

جلالی در پایان درباره تاثیر تحریم ها برای تامین مواد اولیه گفت: تامین مواد اولیه مشکل شده چراکه نه‌تنها خود مواداولیه را گاها نمی‌فروشند بلکه حتی تحریم بر کشتیرانی، پُست، DHL نیز کارها را دشوار کرده ضمن آنکه تحریم آرامکس واقعا مشکل‌ساز شده و باید اسناد را به مسافر از طریق هواپیما تحویل دهند تا به کشور وارد شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر