بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:

ساماندهی عرضه خودرو در بازار

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به مشکلات صنعت خودرو اظهار کرد: عرضه خودرو به بازار، ساخت این کالا، تحویل قطعات موردنیاز و قطعه‌سازی در این حوزه به ساماندهی نیاز دارد.
کد خبر : ۱۸۶۴۹۲

به گزارش بورس نیوز، اکبر رنجبرزاده با اشاره به مشکلات صنعت خودرو اظهار کرد: عرضه خودرو به بازار، ساخت این کالا، تحویل قطعات موردنیاز و قطعه‌سازی در این حوزه به ساماندهی نیاز دارد. اخبار و اطلاعات ضدونقیضی درباره صنعت خودروسازی به گوش می‌رسد در برخی گزارش‌ها مطرح می ‌شود ایران خودرو در سال جاری حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان ضرر کرده است از سوی دیگر قطعه‌سازان از عدم افزایش قیمت‌ها برای خرید قطعه گلایه‌مند هستند قیمت خودروهای عرضه شده به بازار نیز در برخی موارد افزایش 1.5 برابری داشته‌ است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سئوالی که مطرح است این است که چگونه شرکت‌های خودروساز علی رغم افزایش قیمت خودرو و عدم افزایش قیمت قطعات موردنیاز دچار ضرر و زیان شده‌اند؟

وی با بیان اینکه براساس ادعای برخی حدود 90 درصد مواد اولیه‌ موردنیاز برای تولید خودرو از داخل تامین می‌شود، افزود: نمایندگان پیگیر حل مشکلات حوزه صنعت هستند و بایستی وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود کند چراکه در حال حاضر شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و... ادعای زیان می‌کنند و قطعه‌سازان نیز از قیمت قطعه‌ها و مردم از قیمت خودرو ناراضی هستند.

وی بیان کرد: باید با ارزیابی درست و نظارت دقیق از یکسو زمینه‌های رونق صنعت خودروسازی فراهم شود و به سوددهی برسد و از سوی دیگر نیز قطعه‌سازان به منابع درآمدی موردنیاز خود دست پیدا کنند و مصرف‌کنندگان نیز بیش از این تحت فشار افزایش قیمت‌ها قرار نگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و درمان مجلس اظهار کرد: زد و بند بسیاری در پیش‌فروش خودروها وجود دارد چراکه خودروسازان، خودرو پیش‌فروش می‌کنند اما به وعده خود عمل نکرده و در موعد مقرر خودرو را تحویل نمی دهند.

وی با بیان اینکه در سایپا دیزل، سایپا و ایران خودرو مردم در پیش‌فروش ثبت نام کردند اما در موعد مقرر خودرو خود را تحویل نگرفتند، تاکید کرد: مردم نباید در این زمینه سرگردان شوند پس از 40 سال از پیروزی انقلاب چنین اقدامی نباید از سوی شرکت‌های خودروسازی انجام شود. زمانی که پای قراردادی امضا می‌شود باید به هر شکل ممکن زمینه‌های اجرا و عمل به تعهدات فراهم شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برخی مواد خریدار خودرو تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده اما برای شماره گذاری از او مجددا 15 میلیون تومان طلب می شود چنین موضوعاتی برای نمایندگان رنج آور است چراکه قراردادی امضا شده اما نه تنها به تعهدات عمل نمی‌شود بلکه به دنبال دریافت مبلغ اضافی نیز هستند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد؛

جلسه غیرعلنی مجلس با موضوع گرانی کالاهای اساسی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

بدهی 15هزار میلیاردی خودروسازان به قطعه‌سازان

نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی گفت:

وجود مشکلات متعدد در صنعت خودروسازی کشور

مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا:

در مشتری مداری مشکل داشتیم

ارسال نظر