بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

دغدغه‌ مردم برای خودروهای پیش‌فروش‌ شده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجایی که پیش‌فروش‌های انجام گرفته دغدغه‌های بسیاری برای مردم ایجاد کرده کمیسیون صنایع در تلاش است به این موضوع رسیدگی کند.
کد خبر : ۱۸۶۴۹۷

به گزارش بورس نیوز، محسن کوهکن ریزی درباره اعتراضات بسیاری که به دلیل تاخیر در تحویل و نحوه محاسبه قیمت خودروها صورت می‌گیرد، گفت: از آنجایی که پیش‌فروش‌های انجام گرفته دغدغه‌های بسیاری برای مردم ایجاد کرده کمیسیون صنایع در تلاش است به این موضوع رسیدگی کند.

نماینده مردم لنجان در خانه ملت با تاکید بر اینکه زمانی که قراردادی میان دو طرف منعقد می‌شود مبنا عمل به تعهدات است، افزود: قیمت‌های توافقی، موعد تحویل، مشخصات و.... براساس شرایط روز در قرادادهای پیش‌فروش خودرو مشخص شده است.

وی ادامه داد: در هر قرادادی که منعقد می‌شود ممکن است به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، سودی که طرف متعهد به دست می‌آورد کاهش پیدا کند یا به صفر برسد حال این سوال مطرح می‌شود که آیا تولیدکننده می‌تواند برای جبران این زیان با افزایش قیمت، طرف مقابل را مجبور به پرداخت پول بیشتری کند؟ مسلما جواب منفی است چراکه در صورتی که قیمت مواد اولیه کاهش پیدا کند تولیدکنندگان از قیمتی که در قرارداد توافق شده مبلغی کسر نمی‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه زمانی که شرایط ارائه خدمات و تحویل کالا در قرادادها مشخص می‌شود هیچ یک از طرفین نمی‌توانند از اجرای مسئولیت شانه خالی کنند، اظهار کرد: شرکت های خودروساز و یا هر واحد تولید دیگری می‌تواند شرایط اقتصادی آینده را تا حدودی پیش بینی کرده و پس از در نظر گرفتن تمامی شرایط و احتمالات آینده حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در دین اسلام نیز بر پایبندی به تعهدات تاکید شده است، خاطرنشان کرد: نمی توان با توجیهاتی مانند حفظ صنعت خودروسازی که در طول سالیان گذشته مورد حمایت دولت نیز بوده است افزایش قیمت خودرو را به جامعه تحمیل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرفینی که قرارداد پیش‌فروش‌ خودرو را امضا کردند عاقل، بالغ و مسلط به شرایط روز هستند، ادامه داد: حتی اگر در قرادادها قید شود که افزایش یا کاهش قیمت مواد اولیه بر قیمت خودرو موثر است شخص ثالثی باید این افزایش یا کاهش را تایید و مشخص کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر