بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

تخصیص 4هزار میلیاردتومانی برای صنعت در لایحه بودجه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در بند الف تبصره 18 لایحه بودجه سال آتی 3 هزار میلیارد تومان برای بخش صنعت در نظر گرفته شده است همچنین از محل هدفمندی یارانه‌ها یک هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا خواهد کرد که در مجموع حدود 4 هزار میلیارد تومان برای بخش صنعت در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۸۶۴۹۹

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی با انتقاد از اعتبار در نظر گرفته شده برای صنعت در لایحه بودجه 98، گفت: در بند الف تبصره 18 لایحه بودجه سال آتی 3 هزار میلیارد تومان برای بخش صنعت در نظر گرفته شده است همچنین از محل هدفمندی یارانه‌ها یک هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا خواهد کرد که در مجموع حدود 4 هزار میلیارد تومان برای بخش صنعت در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه در خانه ملت افزود: از صندوق توسعه ملی 10 درصد سهم صنعت می‌شود که این مبلغ حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان می‌شود اما از آنجایی که ممکن است میزان و مبلغ فروش نفت در سال آینده تغیر کند مقرر شد که 4 هزار میلیارد تومان سهم صندوق توسعه ملی در صنعت باشد.

وی بیان کرد: مجموع اعتباری که در لایحه بودجه 98 برای بخش صنعت در نظرگرفته شده 8 هزار میلیارد تومان است بانک‌ها نیز بایستی معادل این مبلغ در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند. بنابراین این مبلغ به 16 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: اعتباری که برای بخش صنعت در سال 98 در نظر گرفته شده نسبت به سال جاری کمتر است به طور مثال سهم صنعت از صندوق توسعه ملی بودجه در سال جاری 15 هزار میلیارد تومان است اما سهم صنعت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال 98 نسبت به گذشته حدودا 50 درصد کاهش داشته است؛ اعتبار پیش بینی شده برای حوزه صنعت در سال جاری تاکنون تخصیص کامل نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه سهم صنعت از بودجه سال 98 نسبت به سال جاری کمتر است اما ممکن است تخصیص به گونه‌ای باشد که در سال آتی نسبت به سال جاری اعتبار بیشتری به حوزه صنایع تزریق شود.

گرمابی با تاکید بر اینکه بسته حمایتی که برای صنعت در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است مشکلات این حوزه را حل نمی کند، ادامه داد: اگرچه ممکن است اعتباراتی که برای اشتغال در نظر گرفته شده تا حدودی به رونق صنعت نیز کمک کند اما اعتبارات در نظر گرفته شده برای این بخش در لایحه بودجه سال آینده ناچیز است؛ اعتبارت بخش صنعت در سال 97 تاکنون صد درصد تخصیص پیدا نکرده این در حالی است که میزان تولید صنایع بزرگ بسیار است اما میزان اشتغال آنها کم است از سوی دیگر صنایع کوچک بخش بزرگی از اشتغال کشور را تامین می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی کشور در حال حاضر حفظ اشتغال موجود است، تاکید کرد: آمار شاغلان در ایران کم است و مشاغل موجود نیز در خطر تعطیلی است؛ بسته‌های موجود در بودجه برای صنعت بیشتر برای رفع مشکلات قبلی مانند پرداخت بدهی‌ها و تسهیلات استفاده می‌شود اگر بودجه صنعت در سال 98 کمتر از سال‌های گذشته باشد خطر از دست رفتن شغل‌های موجود افزایش پیدا می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر