بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
مدیر فروش سیمان داراب در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اتحاد سیمانی‌ها و افزایش پلکانی قیمت، پیش‌شرط افزایش قیمت سیمان

با توجه به مدیریت کارگروه سیمان در استان فارس، این استان مشکل رقابت منفی و افت تقاضا نداشته و وضعیت، مطلوب ارزیابی می شود.
کد خبر : ۱۸۶۵۰۰
اتحاد سیمانی ها و افزایش پلکانی قیمت، پیش شرط افزایش قیمت سیمان

به گزارش بورس‌نیوز، شنیده‌ها حاکی از این است که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده سیمان توسط یک موسسه حسابرسی در حال آنالیز بوده و احتمالا به زودی شاهد افزایش قیمت سیمان خواهیم بود.

«ساراب» از جمله سهم های گروه سیمانی است که امسال از افزایش قیمت ها بهره مناسبی برده است. این شرکت در نیمه نخست امسال ۱۳۸۰۹۴ میلیون ریال سود خالص محقق کرده که ۱۶۴ درصد بیش از سال گذشته بوده است. این اتفاق مرهون افزایش ۱۵ درصدی فروش بوده و درآمد فروش ۹ ماهه شرکت هم ۲۰ درصد بیش از درآمد سال قبل بوده است.

محمد مهدی مهدوی مدیر فروش شرکت سیمان داراب در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تاثیر افزایش نرخ احتمالی بیان کرد: اگر قیمت مصوب سیمان افزایش یابد، بازار کشش افزایش قیمت خواهد داشت. ضمن اینکه بخش اندکی از بهای تمام شده ساختمان به سیمان وابسته است و افزایش قیمت احتمالی، موجب کاهش تقاضا نخواهد شد.

وی افزود: به هر حال با توجه به افزایش هزینه های تولید، افزایش قیمت سیمان منطقی است؛ ولی به نظر می رسد بهتر است پس از بررسی و آنالیز قیمت تمام شده سیمان، قیمت منطقی تعیین شود؛ ولی افزایش قیمت در چند مرحله اعمال شود تا شوکی به بازار وارد نشود که در نتیجه آن، رقابت منفی بین شرکت های سیمانی ایجاد گردد. 

این فعال صنعت سیمان اظهارکرد: امسال یک مرحله افزایش قیمت سیمان اعمال شده که آثار مثبتی هم در شرکت‌های سیمانی بر جای گذاشته است؛ در این مرحله، افزایش تقریبا ۵ درصدی سیمان، شوکی به بازار وارد نخواهد کرد و در صورت هماهنگی کارخانجات سیمانی به راحتی قابل اجرا خواهد بود. ولی موافق افزایش قیمت ناگهانی و شدید سیمان در یک مرحله نیستم ضمن اینکه در صورت افزایش تدریجی قیمت سیمان احتمال رقابت منفی بین سیمانی ها تضعیف شده و می توان به اعمال قیمت های جدید بدون ارائه تخفیف خوشبین بود.

فعال صنعت سیمان در رابطه با وضعیت «ساراب» اظهار داشت: امسال حجم تقاضای سیمان نسبت به سال گذشته، افت داشته است؛ اما خوشبختانه با توجه به مدیریت کارگروه سیمان در استان فارس، این استان مشکل رقابت منفی و افت تقاضا نداشته و وضعیت، مطلوب ارزیابی می شود. 

وی خاطرنشان کرد: شاید در نقاط دیگری از کشور به سبب کمبود تقاضا، رقابت منفی و افت قیمت وجود داشته باشد، ولی در استان فارس مشکل رقابت منفی و ارائه تخفیفات فروش نداریم و همین اتحاد بین شرکت های بزرگ سیمانی در استان فارس منجر به بهبود وضعیت و رشد سودآوری شرکت شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر