بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
با توجه به نیاز صنایع مختلف از جمله صنعت لاستیک سازی کشور، وزارت صمت برای واردات مواد اولیه و تامین بخشی از ‏نیاز صنایع از داخل، همکاری لازم را انجام داده است.‏
کد خبر : ۱۸۶۵۴۷

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: در بحث تامین مواداولیه به واسطه اینکه ایجاد شرایط برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی یکی از ماموریت های اصلی و فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، توانستیم در حوزه های مختلف، مسائل و چالش های مختلف را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ما در حوزه لاستیک بخشی از نیاز مواد اولیه داخلی و بخشی دیگر از خارج وارد می شود. اما در این مسیر تولیدکننده ها و واردکننده های ما با پدیده های مختلفی مواجه هستند که کارشان را کمی سخت کرده است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در بحث تامین ارز با تشکیل کمیته مشترک با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیتی که این حوزه و رشته صنعتی دارد مسائل را آنجا حل و فصل کردیم.

وی افزود: خوشبختانه توانستیم تا به امروز یک هزار و 5 ثبت سفارش انجام دهیم. همچنین این مهم بدون اینکه هیچ رعایت الویت بندی در ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه این صنعت داشته باشیم رخ داده است.

مقیمی با اشاره به این مطلب که از نظر بحث ریالی و ارزی حدود 167 میلیون دلار ثبت سفارش انجام شده است گفت: بخشی از این سفارشات وارد شده و بخش دیگر درحال ورود است.

وی با تاکید تلاش دولت برای کم کردن وابستگی صنایع کشور به واردات و تامین مواد اولیه از خارج از کشور خاطرنشان کرد: در این مسیر اقدامات خوبی صورت گرفته و ما بنده می توانم به صورت مشخص به یک واحد تولید استیل کورت که همزمان با جشن 40 سالگی انقلاب به بهره برداری خواهد رسید اشاره کنم که نیاز مواد اولیه بخشی از صنعت را رفع خواهد کرد.

معاون وزیر صمت در امور صنایع تاکید کرد: برای سایر مواد مورد نیاز تولید و صنعت لاستیک هم نظارت های ویژه را وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده و در این مسیر از خود تشکل های بخش غیردولتی نیز استفاده کرده ایم.

مقیمی در مورد وضعیت واردات خودرو نیز گفت: واردات خودروهای خارجی همچنان ممنوع است اما؛ بخشی از این خودروها که قبلا ثبت سفارش شده و در گمرکات هستند و ارز خرید آنها نیز از کشور خارج شده بود با مصوبه هیات وزیران و پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه ورود گرفتند که مکانیزم، روش و فرآیند آن هم به زودی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرامور سهام گروه صنعتی بارز خبر داد:

رشد تولید و بودجه در سال 98

با همت گروه صنعتی بارز رخ می دهد:

افتتاح خط تولید تایر سبز در غرب کشور

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

تغییر مدل تصمیم‌سازی‌ها در بخش تولید و تجارت

ارسال نظر