بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
مدیر تولید تایرهای تی‌بی‌آر بارز در گفتگو با بورس نیوز:‏

بارز تولیدکننده انحصاری تایرهای ‏TBR‏ در ایران است

ظرفیت تولید تی بی آر در بارز در حال حاضر تنها 350 هزار حلقه در سال بوده و در آینده‌ای نزدیک به دو برابر افزایش خواهد یافت.‏
کد خبر : ۱۸۶۵۵۵

بارز تولیدکننده انحصاری تایرهای ‏TBR‏ در ایران (عکس نداره)

به گزارش بورس نیوز، یکی از مشکلات ناوگان حمل بار و مسافر در سال‌های قبل مشکل نصب تایر به علت استفاده از تیوب و فلاپ بود. علاوه بر این موضوع وزن مجموعه محور، رینگ‌های فولادی و تایرها نیز درمجموع سبب بالا رفتن وزن خودرو و کاهش ظرفیت حمل بار و مسافر می‌شد. در فصول تابستان به دلیل گرم شدن بیش‌ازحد تایرهای بایاس قدیمی ( لاستیک‌های نخی قدیمی) تازه اول مشکلات رانندگان ناوگان حمل بار و مسافر بر می‌رسید، پنچری‌های زیاد، توقف‌های پی‌درپی برای خنک شدن تایرها، موضوع تحمل وزن کمتر تایرها، تحمل سرعت کمتر و از همه مهم‌تر مسائل ایمنی به وجود آمده همانند انواع جدایی‌های اجزای تایر، چسبندگی کم و طول خط ترمز زیاد و مصرف سوخت بالا، عملاً مانع بزرگی در افزایش بهره‌وری و راندمان حمل بار و مسافر فراهم نموده بود.

در حوزه حمل مسافر نیز علاوه بر موارد فوق موضوع راحتی کم این تایرها نیز از دیگر مشکلات به‌حساب می‌آمد. به‌منظور رفع این مشکلات نسل جدید تایرهای رادیال تمام سیمی برای استفاده در انواع وسایل حمل بار و مسافر و یا به‌طورکلی ناوگان تجاری وارد بازار گردید. به این تایرها TBRمی‌گویند.

از ویژگی‌های اصلی این تایرها می‌توان به زمین چسبی مناسب‌تر و بهبود وضعیت ترمز، استفاده از آمیزه‌های لاستیکی خنک‌تر، کاهش عیوب و افزایش زمان حرکت خودرو، نرم‌تر شدن لاستیک‌ها و راحتی رانندگی بیشتر، افزایش ظرفیت حمل بار خودرو به دلیل سبک‌تر شدن مجموعه محور و کم شدن تعداد تایرهای موردنیاز، کاهش مصرف سوخت، فرمان پذیری بیشتر تایرها و طول عمر بالاتر (دو برابر) و اقتصادی‌تر شدن فعالیت‌های مرتبط با حمل بار و مسافر اشاره کرد.

ایمان حمیدی مدیر تولید تایرهای تی‌بی‌آر بارز در گفتگو با بورس نیوز در مورد تولید این نوع تایر در بارز گفت: روزانه هزار حلقه تولید از این تایر در بارز تولید می‌شود و در فاز آتی که بحث توسعه را داریم تقریباً دو برابر یعنی 1400 حلقه اضافه می‌شود با این شرایط در آینده‌ای تولید تایرهای TBR به 2400 حلقه در روز افزایش می‌یابد.

وی در موردنیاز کشور به این نوع تایرها گفت: نیاز کشور خیلی بیشتر از 2400 حلقه است. با توجه به اینکه تعداد خودروها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند امیدواریم بارز با طرح توسعه‌ای که دارد بتواند این نیاز را پوشش داده و سایر شرکت‌ها نیز در آینده بخشی از این نیاز را جبران نمایند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرامور سهام گروه صنعتی بارز خبر داد:

رشد تولید و بودجه در سال 98

با همت گروه صنعتی بارز رخ می دهد:

افتتاح خط تولید تایر سبز در غرب کشور

مدیر تولید لاستیک رادیال بارز کرمان در گفتگو با بورس نیوز اعلام کرد:‏

بارز کرمان در فکر توسعه محصول / انحصار در تولید برخی محصولات

ارسال نظر