بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت:

عملکرد بازار ما متاثر از قیمت جهانی

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت: بخش عمده‌ای از عملکرد بازار ما متأثر از قیمت جهانی کامودیتی‌ها و نرخ ارز است که هردو متغیر مستقل محسوب می‌شوند.
کد خبر : ۱۸۶۵۵۷

به گزارش بورس نیوز، علی اسلامی بیدگلی؛ رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از عملکرد بازار ما متأثر از قیمت جهانی کامودیتی‌ها و نرخ ارز است که هردو متغیر مستقل محسوب می‌شوند. طبیعتاً در شرایط بین المللی پیش رو، موضوع جنگ تجاری، نوسان قیمت نفت و مسایلی از این دست پیش‌بینی روند بازار بسیار سخت است و باید با سناریوهای مختلف تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: با فرض ثبات قیمت ارز و قیمت محصولات اساسی در بازارهای جهانی به نظر می‌رسد تا پایان سال بازار سرمایه رشد بیشتری نسبت به بازار پول و سایر بازار‌ها داشته باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: مهمترین ریسک پیش روی بازار سرمایه موضوع تحریم‌ها بود. معمولا تاثیرپذیری بورس از ریسک‌های سیستماتیک قبل از وقوع آن رخداد مشاهده می‌شود. اگر به روند معاملات قبل از 13 آبان و انتخابات میان دوره ای آمریکا توجه کنیم، می‌بینیم با نزدیک شدن به تاریخ مدنظر، بازار عکس العمل خاصی به این موضوع نشان نداد، زیرا پیش از این اتفاقات بورس به این رخدادها واکنش نشان داد و اکنون از فضای مهمترین ریسک تاثیرگذار بر بازار سرمایه عبور کرده‌ایم.

اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه بازار ارز و سکه در هفته‌های اخیر از نوسان خیلی محدودی برخوردار بود گفت: با طرح موضوع حذف سود روز شمار بانک‌ها نیز باید انتظار داشته باشیم بخش دیگری از سرمایه‌های سرگردان به بخش مولد و بازار سرمایه وارد شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل رشد بازار پیش‌بینی گزارشات ۹ ماهه است و احتمالا برخلاف انتظارها روند مثبتی از عملکرد شرکت‌ها نشان می‌دهد؛ بنابراین در یک فرض محتمل رشد بالاتری از بازار پول تا پایان سال خواهیم داشت.

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی افزود: البته اگر قیمت محصولات جهانی یا قیمت‌ ارز تغییر مهمی داشته باشد این پیش‌بینی می‌تواند دچار تغییر شود. با این حال کماکان صنایع معدنی، فلزی و پتروشیمی می‌توانند صنایع لیدر بازار باشند. گروه بانک‌ نیز می‌تواند با رفع برخی از محدودیت‌ها تا روزهای پایانی سال صنعت نسبتاً پیشرو بازار باشد. ضمن آنکه قیمت‌های جدید خودرو هم تعیین شده و اگر برخی محدودیت‌های وارداتی و گمرکی هم مرتفع شود به نظر می‌رسد می‌تواند صنعت بعدی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: نباید در ماه‌های آتی انتظار رشد‌های هیجانی داشته باشیم. اما این چشم انداز محتمل است که بازدهی بازار سرمایه از دیگر بازارهای پیشی بگیرد و همچنان امن‌ترین محل سرمایه‌گذاری کشور باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر