بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت:

نارسایی و مشکلات حوزه کشتیرانی به دلیل تحریم

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در مشکلات بنادر و شرکت‌های کشتیرانی، گفت: این موضوع واضح و مبرهن است که با اعمال تحریم‌ها، این حوزه دچار برخی مشکلات و نارسایی‌ها می‌شود و امروز شاهد این مسئله هستیم.
کد خبر : ۱۸۶۵۷۱

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم‌زاده با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در مشکلات بنادر و شرکت‌های کشتیرانی، گفت: این موضوع واضح و مبرهن است که با اعمال تحریم‌ها، این حوزه دچار برخی مشکلات و نارسایی‌ها می‌شود و امروز شاهد این مسئله هستیم.

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره‌شهر در خانه ملت ادامه داد: ذات تحریم‌ها هم ظالمانه بوده و هم اثرات منفی دارد، اما نمی‌توان از اثرات مثبت این مسئله نیز چشم پوشی کرد، زیرا در اثر تهدید ناشی از تحریم‌ها امروز فرصتی پیش آمده تا بخش‌های مختلف بنادر و صنعت کشتیرانی فعالیت بیشتری را داشته باشند.

وی گفت: ترانزیت دریایی یکی از مسائل و نکات مهم در عرصه صنعت کشتیرانی است، تا پیش از تحریم‌ها بخشی از ترانزیت توسط کشتی‌های خارجی صورت می‌گرفت، اما امروز می‌توان با تکیه بر شرکت‌های کشتیرانی داخلی، ترانزیت کالا را توسعه داد.

کاظم‌زاده افزود: یکی از موانع اصلی در برابر صنعت کشتیرانی، مسئله بیمه کشتی‌ها است تا قبل از تحریم‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای خارجی مسئولیت بیمه کردن کشتی‌های داخلی و خارجی را برعهده داشتند، اما با اعمال تحریم‌ها این کشتی کنار کشیدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بهترین راه کار برای مقابله با تحریم‌های بیمه‌ای در حوزه صنعت کشتیرانی، تشکیل کنسرسیوم‌های بیمه‌ای در داخل کشور است، به این صورت که بیمه‌ها با حمایت دولت، تشکل‌های بیمه‌ای را برای حمایت از صنعت کشتیرانی ایجاد کنند، با این مدل، بیمه‌ها می‌توانند به راحتی ضرر ناشی از حوادث دریایی را جبران کنند.

وی تصریح کرد: به طور حتم توسعه حمل‌ونقل دریایی و بنادر به عنوان پایه‌های اصلی صادرات می‌تواند زمینه ساز شکوفایی اقتصادی در کشور شود، زیرا در شرایط کنونی بهترین و نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به توسعه، تقویت بخش ترانزیت کالا است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کاهش 30 درصدی میزان واردات بعد از اعمال تحریم‌ها، گفت: این وضعیت طبیعی است اما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از شرایط کنونی جهت توسعه صادرات استفاده کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

مشاغل دریایی جزو مشاغل سخت و زیان آور

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

مشکلات شرکت‌های کشتیرانی بعد از تحریم

در نشست امروز کمسیون تلفیق لایحه بودجه 98 صورت گرفت؛

واریز سهم شهرداری ها ظرف مدت یک ماه به حساب آنها

ارسال نظر