بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال 98 نظام کلی پرداخت یارانه‌ها محفوظ است و اختیار یارانه‌ها به استان‌ها داده نشده است.
کد خبر : ۱۸۶۵۹۲

به گزارش بورس نیوز، علی‌اکبر کریمی با اشاره به بند الف تبصره 14 لایحه بودجه 98 مبنی بر اینکه استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و براساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنند، گفت: در لایحه بودجه سال 98 نظام کلی پرداخت یارانه‌ها محفوظ است و اختیار یارانه‌ها به استان‌ها داده نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 98 پیش بین شده که تشخیص مصادیق افراد ثروتمند در استان‌ها به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها واگذار شود، افزود: مصوبات گذشته مجلس نیز بر حذف یارانه ثروتمندان، دهک‌های بالای درآمدی جامعه و افرادی که درآمدهای بالایی دارند تاکید کرده است.

وی ادامه داد: براساس چارچوب شاخص‌ها و سیاست‌هایی که دولت در قالب آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغ خواهد کرد مصادیق ثروتمندان در استان‌ها تشخیص داده شده و یارانه این افراد قطع می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم پرداخت یارانه به افرادی بوده که یارانه آنها قطع شده است، تاکید کرد: متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه خود برای برقراری یارانه‌های قطع شده را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: بسیاری از جوانانی که ازدواج کرده و از خانوارها جدا شده‌اند باید کد خانوار جدید به آنها ارائه و یارانه آنها پرداخت شود، اما این افراد عملا دچار مشکل شده و روند اخذ یارانه آنها دچار اختلال می‌شود، لذا مسئولیت این اقدامات باید به استان‌ها سپرده شود تا با تحقیق میدانی صلاحیت این افراد بررسی شود.

کریمی با بیان اینکه درآمدهایی که از محل یارانه‌های حذف شده استان‌ها حاصل می‌شود باید صرف فقرزدایی، پروژه‌های عمرانی و تقویت سایر اقشار جامعه شود، ادامه داد: اگر تهران افراد ثروتمند فراوانی دارد، اما بر همین اساس افراد حاشیه نشین، فقیر و شهرستان‌های ضعیف زیادی دارد، لذا در هر استان این امر نسبی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر در عمل یک سال مدل حذف یارانه‌ها توسط استان‌ها اجرا و مشاهده شود که اختلاف منابع حاصله در استان‌ها زیاد است، می‌توان برای نحوه توزیع منابع حاصله از حذف دهک‌های بالای درآمدی در سال آینده تدبیر دیگری اندیشید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت:

حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص آن به اشتغال و تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

هم فروش نفت و هم قیمت دلار را واقعی ندیدیم

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت:

تعیین تکلیف بدهی دولت به پیمانکاران پروژه های عمرانی

ارسال نظر