بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

ضرورت ورود گندم به بورس‌کالا / اطمینان و اعتماد کشاورزان باید جلب شود

متأسفانه دولت‌ها نیمی از سال را برای خرید و پرداخت هزینه گندم از دست می‌دهند و ورود بورس کالا می‌تواند بخشی از این ‏زمان و هزینه را از دوش دولت برداشته و به بخش خصوصی منتقل کند.‏
کد خبر : ۱۸۶۶۲۰




علی‌اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: عرضه گندم از طریق بورس‌کالا باید عملیاتی شود زیرا نیمی از سال را دولت درگیر خرید و انبار کردن گندم است و این اتفاق زمان و هزینه زیادی در بردارد.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات هرساله خرید گندم باید بخشی از این مسئولیت را به بخش خصوصی داد؛ به نظر بنده بورس می‌تواند وارد این کار زار شود و دادوستد گندم و رد و بدل کردن پول این خرید را در دست بگیرد.

نماینده مجلس شیراز تأکید کرد: در حال حاضر تأمین مالی خرید تضمینی گندم، فشار زیادی به دولت وارد می‌کند و با ورود بورس کالا دولت می‌تواند به‌جای گذاشتن زمان‌برای خرید و انبار گندم، نظارت و رقابت در فضای تولید را افزایش دهد.

وی افزود: بنده بر این اعتقاد هستم که برای ورود گندم به بازار سرمایه مهم‌ترین ابزاری که لازم داریم، ابزار نظارتی است؛ بورس باید به‌موقع خریدوفروش این محصول استراتژیک را استانداردسازی کرده و همچنین نیازهای کشور و خریداران را در زمانی مشخص تأمین نماید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت برای خرید 10 تن گندم زمان زیادی صرف می‌کند و برای تسویه پول تولیدکننده نیز چند ماه کار پرداخت طول می‌کشد حال اگر بتوان این پروسه زمان‌بر را کاهش داد، یک اتفاق خوب برای کشور خواهد بود.

اکبری در مورد قیمت‌گذاری احتمالی گندم در بورس‌کالا نیز گفت: قیمت‌گذاری گندم، تضمینی است و ما به دنبال ضرر رساندن به کشاورز نیستیم؛ همین قیمت اعلامی 1300 تومان در بودجه 98 برای خرید گندم نیز از نگاه بنده بسیار کم و ناچیز است و فکر نمی‌کنم دوستان بخواهند در بورس‌کالا از این هم کمتر قیمت‌گذاری نمایند زیرا هدف ما افزایش رضایت همه طرف‌های این دادوستد است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر