بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
خبرگزاری دولت چین اعلام کرد این کشور محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۶۶۴۱
به گزارش بورس نیوز، وزیر بازرگانی چین گفت: این کشور با کاهش محدودیت‌های سرمایه گذاری اتباع خارجی و مقابله با موانعی که شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در چین با آن ها مواجهند، به دنبال جذب سرمایه خارجی بیشتر است.

ژونگ شان گفت: به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، اجازه مالکیت ۱۰۰ درصدی اتباع خارجی بر شرکت‌ها در بخش‌های مختلف بیشتر خواهد شد و شمار صنایعی که اتباع خارجی از ورود به آن ها محروم هستند، کاهش خواهد یافت.

وی افزود: وزارت بازرگانی چین به دنبال تغییر در قوانین مربوط به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بهبود ارتباط خود با شرکت های خارجی است تا سرمایه‌گذاران خارجی را به سرمایه گذاری در بخش تولید و کالاهای با فناوری بالا تشویق کند. چین هم چنین امتیازاتی برای سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در نقاط مرکزی و غربی چین باشند در نظر خواهد گرفت.

چین از زمان آغاز جنگ تجاری با آمریکا که به اعمال تعرفه بر طیف وسیعی از کالاهای وارداتی توسط دو طرف منجر شده است، به منظور حفظ نرخ رشد بالای اقتصادی خود روی به تعامل بیشتر با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی آورده است.

طبق اعلام موسسه " مودیز" در یک دهه اخیر ۲۰ درصد از صادرات چین روانه آمریکا شده است. با این حال اقتصاد چین با مشکلات عدیده داخلی نیز مواجه است؛ به گونه ای که برخی مقامات چینی ضمن اشاره به تاثیرات منفی احتمالی جنگ تجاری با آمریکا هشدار داده‌اند که این کشور با ریسک‌های بزرگ‌تری در داخل مواجه است و بر ضرورت انجام اصلاحات بیشتر تاکید کرده‌اند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتاق مشترک ایران و چین مطرح کرد:

توقف روند صادراتی بعد از 64 سال

به بهانه خروج چینی‌ها از پارس جنوبی صورت گرفت؛

بدعهدی خارجی‌ها در قراردادهای خود با ایران

ارسال نظر