بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:

128 جایگاه سی‌ان‌جی در حال ساخت

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون ۱۲۸ جایگاه در کشور در حال ساخت است که از این تعداد ۱۱ جایگاه به استان تهران اختصاص دارد. با راه‌اندازی ۴۰ جایگاه از این تعداد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد جایگاه‌ها در کشور به ۲ هزار و ۴۴۹ باب خواهد رسید.
کد خبر : ۱۸۶۷۳۵

به گزارش بورس نیوز، حمید قاسمی‌ ده‌چشمه اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۲۸ جایگاه در کشور در حال ساخت است که از این تعداد ۱۱ جایگاه به استان تهران اختصاص دارد. با راه‌اندازی ۴۰ جایگاه از این تعداد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد جایگاه‌ها در کشور به ۲ هزار و ۴۴۹ باب خواهد رسید.

وی افزود: در صورت راه‌اندازی ۱۲۸ جایگاه در حال ساخت در کشور، تعداد جایگاه‌های توزیع‌کننده گاز طبیعی از مرز ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عبور می‌کند و به ۲ هزار و ۵۳۷ جایگاه خواهد رسید.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: با راه‌اندازی ۴۰ جایگاه یادشده، ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز به ظرفیت سوخت‌رسانی صنعت سی‌ان‌جی افزوده خواهد شد که این رقم ظرفیت کلی ۲ میلیون و ۸ هزار مترمکعبی این صنعت را به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در روز می‌رساند.

قاسمی‌ده‌چشمه با اشاره به اینکه تا سال ۹۶ جایگاه‌ها بیشتر با هزینه دولتی و با پروژه‌هایی که در دست سه شرکت بهینه‌سازی، گاز خودرو و سپس مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش قرار داشت، راه‌اندازی می‌شد، گفت: در سال ۹۷ تمرکز و تصمیم دولت و دیدگاه مهندس زنگنه، وزیر نفت بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه این صنعت قرار گرفت و خوشبختانه اقبال این بخش نیز خوب بود، به نحوی که در سال ۹۷ با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی، ۸۶ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در کشور راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک مقیاس عرضه سی‌ان‌جی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به معضل گرانی زمین در شهرهای بزرگ، راه‌اندازی ۲۴ جایگاه کوچک مقیاس سی‌ان‌جی در شهر تهران با مشارکت شهرداری تا اردیبهشت ماه سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره مشخصات جایگاه‌های کوچک مقیاس گفت: سیستم این جایگاه‌ها ساده‌سازی شده و در محل‌های پرترددی مانند ایستگاه‌های تاکسیرانی، میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل عمومی ایجاد خواهند شد که امیدواریم با نهایی شدن بحث زمین، گازرسانی و بحث‌های زیست‌محیطی تا اردیبهشت سال آینده هر ۲۴ جایگاه وارد مدار شود.

وی تفاوت‌ جایگاه‌های کوچک با جایگاه‌های بزرگ مقیاس را در هوشمند‌سازی آنها، کاهش تعداد مخازن و دیسپنسرها، ساده‌سازی نحوه ورود و خروج خودروها به جایگاه‌‌ با قرارگیری تجهیزات در ارتفاع و کاهش هزینه‌ها با یکی بودن کمپرسور و دیسپنسر عنوان کرد و گفت: این جایگاه‌ها حدود ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ساعت ظرفیت دارند و تعداد مخازن و امکانات جانبی و رفاهی آنها در مقایسه با جایگاه‌های بزرگ کمتر است.

قاسمی با اشاره به توسعه این طرح در دیگر کلانشهرها پس از شهر تهران گفت: این طرح که هدف از آن ارائه خدمات مدرن سوخت‌گیری به شهروندان و حل مانع زمین پیش روی توسعه این صنعت بود، با مشارکت شهرداری و یک پنجم مشارکت وزارت نفت و بقیه مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد که به‌منظور اجرای آن پنج قرارداد با شهرداری امضا شده است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از راه‌اندازی چهار جایگاه کوچک مقیاس همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در یک جایگاه کوچک با ۶۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدون انعشاب است که این میزان در جایگاه کوچک مقیاس با ۱۵۰۰ مترمکعب ظرفیت به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ‌می‌رسد.

قاسمی افزود: در سال ۹۶، ۲ هزار و ۴۱۳ جایگاه‌ سی‌ان‌جی در کشور راه‌اندازی شد که از این تعداد حدود یک هزار و ۱۰۰ جایگاه به صورت مشترک بنزین و سی‌ان‌جی توزیع می‌کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر