بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
طبق اعلام شورای ارتقاء صادرات داروی هند توافق مکانیزم پرداخت به روپیه بین تهران و دهلی نو بستر را برای افزایش صادرات داروهای مورد نیاز به ایران فراهم می‌کند.
کد خبر : ۱۸۶۸۲۱
به گزارش بورس نیوز، صنعت داروسازی هند اکنون فرصت افزایش صادرات به ایران را به دنبال توافق مکانیزم پرداخت به روپیه دارد. بر اساس این توافق، پالایشگاه های هندی پرداخت پول نفت خود به ایران را در نزد بانک دولتی UCO هند به روپیه انجام می‌دهند. بخشی از این مبلغ برای پرداخت کالاهای هندی صادراتی به ایران از قبیل دارو استفاده می شود.

صادرات داروی هند به ایران در سال مالی گذشته این کشور ۱۲۴.۰۵ میلیون دلار بود. شورای ارتقاء صادرات داروی هند گفت: البته ایران صنعت دارو سازی قوی دارد که ۸۰ درصد نیاز داخلی این کشور را تامین می‌کند و ۲۰ درصد دیگر توسط واردات از اروپا تامین می‌شود. همچنین صادرات داروی هند به ایران طی چند سال گذشته روند نزولی به خود گرفته بود.

باتوجه به وجود ابهام در مورد صادرات دارو از اروپا به ایران به دلیل تحریم های آمریکا، اکنون فرصت خوبی برای هند بمنظور افزایش صادرات داروی خود به ایران بر اساس مکانیزم پرداخت به روپیه است.

بر پایه این گزارش، شورای ارتقاء صادرات داروی هند در بخشنامه ای به تمام شرکت‌های دارو سازی این کشور اعلام کرد که بر اساس توافق مکانیزم پرداخت، ۵۰ درصد از اعتبار انجام گرفته شده توسط شرکت های نفت هندی می‌تواند توسط ایران برای پرداخت کالاهای صادراتی از هند استفاده شود.

همچنین این مبالغ می‌تواند برای تسویه حساب پرداخت به صادرکنندگان هندی برای تبادلات تجاری که پیش از این برای عملیاتی کردن این توافق با ایران داشتند، استفاده شود.

بر پایه این گزارش، رییس شورای ارتقاء صادرات داروی هند گفت: شرکت های دارو سازی هندی به دنبال تصاحب سهم بازار بزرگ در ایران هستند که بازار داروی ایران ۱.۳ میلیارد دلاری است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر